• Anonym (vill ha dotter)

Sprutade nyss in vinäger där nere

Min ältest visade positivt idag. Jag har alltså ägglossning.

Jag har en son och vill så gärna ha en tjej också. Självklart blir jag glad oavsett, bara barnet är friskt, men kan man få önska så önskar jag mig en tjej.

Jag har läst trådarna här hur man ska göra. Men gjorde jag det alldeles försent?

Vi har legat varje dag (vet att man inte ska ligga 3-4dgr före äl) men jag visste inte när jag skulle ha äl. Nu blir jag också orolig för att alla spermier dör...   jag har druckit slemlösande och sprutat in äppelcidervinäger där nere. Men är det redan försent? Och kan det inte "döda" alla spermier?
    Hur mycket ska man spruta in? Och hur ofta? Jag vill inte att min man ska få veta.

Det var igår jag kände av ont i ryggslutet, illamående m.m  tog inget äl test då, och idag visade det positivt. Är det redan försent då?

• Svar på tråden Sprutade nyss in vinäger där nere
  • EnKanejnDöh

Alltså vinäger? Är det nått nytt påfund eller? Har aldrig hört talas om det o det låter jäkligt märkligt.

• Anonym

Är det verkligen klokt att sputa in vinäger i slidan om man vill bli gravid eftersom vinäger är en gammal känd preventivmedelsmetod (vinäger  på en natursvamp)? 

• Ringtail

Håll inte på och spruta in vinäger i underlivet, herregud. Det fungerar inte med diverse hemsnickrade husmorsknep och hemmakurer. Det är ungefär 50/50 vilket kön det blir oavsett vad du gör.

• Queenie70

Låter som ett effektivt sätt att ta död på varenda spermie...Men å andra sidan är jag ingen läkare att uttala mig.

• lokisse

behöver inte spermier en bra ph för att överleva? dom lär väll dö syra döden nu gissar jag

Nej det tror jag inte!
  • Anonym

Hej underlivsproblem säger jag bara...

• Anonym

Men är det inte meningen att du ska dricka vinägern och äta en massa sura saker för att sänka ph-värdet i slidan och därigenom gynna flick-spermierna?  Det finns de som sköljer med vinäger, men det är ju de som har rubbat ph-värde/infektioner/svamp, inte de som försöker bli gravida. Vinäger är ju så surt att det dödar rubbet...

• mer grubbel

Jag hoppas att du skämtar, shit...

• jejje82

Vinäger? På vilket sätt ska det vara bra?

• Anonym
    jejje82 skrev 2011-02-28 14:44:13 följande:
    Vinäger? På vilket sätt ska det vara bra?
    Sänka ph-värdet i underlivet = gynnar flickspermierna . Sägs det iaf...
Svar på tråden Sprutade nyss in vinäger där nere