• Hallon4

Dyra hudprodukter?

Hur vet man att hudprodukter är av god kvalitet?
    Är de dyra märkena bättre än mellanprisklassen? eller är det bara det exklusiva namnet man luras att tro att det är finare och bättre?

• Svar på tråden Dyra hudprodukter?
  • misplacedname

Jag har provat en del olika och för mig är det skillnad på billigare märken och dyrare.

• rajtantajtan500511

Jag tycker definitiv det är skillnad. Jag använder mest Murad. Lancome, Clarins och sådana märken skulle jag aldrig smörja mitt ansikte med.

• Bittermandel

Billigt och dyrt.. Det bästa jag provat är Weleda, men sen är min hy extremt känslig också..

Uppdaterar en ytterst intressant blogg då och då..
  • Phlippan87

detabsolut bästa jag testat i rengöringsväg är Neutrogenas, den bästa ansiktskräm jag testat är Lumenes. Har å andra sidan inte testat några av de svindyra men ahr inte känt behovet av det. Med Neutrogenas Oil-Free så känner ajg verkligen hur ren huden blir, har aldrig känt det så tydligt med något anant och Lumenes ansiktskräm är den första ajg testat som inte blir en fet hinna utan som verkligen bara får huden att kännas återfuktad

♥ Therese 091228 ♥ Knyttet BF 110618 | phlippans.blogg.se
  • Fru KM

Dermalogica är ett av det bästa märken jag testat, går alltid tillbaka till märket. Gillar även Jan Marini, La-Roche Posay och Clarins. Jag tycker helt klart att det är värt att lägga pengar på ett dyrare märke för jag upplever att dom är bättre i längden.

• humma
    rajtantajtan500511 skrev 2011-02-28 22:43:34 följande:
    Jag tycker definitiv det är skillnad. Jag använder mest Murad. Lancome, Clarins och sådana märken skulle jag aldrig smörja mitt ansikte med.
    Varför inte Lancome, Clarins?
  • accept

Använder Dermanords produkter, skulle aldrig använda det man köper på apoteket. Dermanords kostar lite mer än typ Nivea och Neutrogena, men det är värt det! Har använt det sedan september och min hy blir bara bättre och bättre för varje dag.

• brünnhilde

Jag gick från skitmärket clinique till fantastiska dermalogica och fick nästan en religiös uppenbarelse.

• Indianica

Kika på innehållet, tex är produkter med högeffektiva syror oftast lite dyrare, men känns bättre på huden. Dock finns undantag. jag har t ex använt ett serum som kostade *host, host* 1800 kr(!!) (det var en gåva) men ärligt talat är det inte bättre än Cliniques turnaround-serum för runt 500 kr som jag ÄLSKAR!!!

Jag blandar mycket dyrt och billigt. Rengöringsprodukterna är oftast av det billigare slaget  (gillar t ex Niveas rengöringsgeléer) och så är krämerna i mellanprisklass (min hud gillar Vichy på Apoteket och det nya .. .Avene) sedan brukar jag som sagt vilja ha ett serum som peelar huden så den blir mjuk och då blir det oftast en dyrare variant för de tycker jag är bättre!

Jag älskar Niveas påsmasker för 20 kr styck (de räcker till åtminstone 2 behandlingar om man klipper och tejpar dem sedan) men en annan favorit är Dermalogicas ansiktsmask multivitaminpower nå´nting

• 071001

Dermalogica får alltid gott betyg, det blir min nästa grej att testa!

• brünnhilde
    071001 skrev 2011-03-04 13:09:00 följande:
    Dermalogica får alltid gott betyg, det blir min nästa grej att testa!
    Gör en dermalogica-facemapping hos en hudterapeut så får du skräddarsydda produktrekommendationer.
  • 071001

Ja, är ganska säker på att det går att göra på Åhléns City (Sthlm)

Svar på tråden Dyra hudprodukter?