• Moomintrollet

Varför fastnar inte hårfärgen?

Hej hej!

Jag har blekt och färgat om varannat sen jag va 13 och jag är nu 31.
    Jag har haft:

75% av tiden har det varit blekt till "blonda nyanser" helst så ljust som möjligt (men aldrig lyckats få silver :( men är sugen på den däremot).
    1 svart (permanent men jag blekta ut det inom 4mån för det var hemskt)
    3 rosa(tvättades ut)
    3 mahogny (permanent)
    och massor av gånger med olika röda/oranga färgnyanser (dessa var både parmanent och urtvättning) vilket är min favorit då jag har gröna ögon så orange vill jag ha igen.

Nu till problemet!! Jag har de sista gångerna fått nåt problem.
    1 blekning, ca 3 urtvättbara röda och en permanent röd har inte fastnat alls direkt....?! Blekningen och den sista röda fastnar till 75% direkt efter och sen "tvättas" de ut och de som var redan tvättbara åkte ut på ca 14dagar?! och fastnade kanske bara till 50% att börja ens!!!

Vad är mitt problem? har fått för mig att när man är gravid så vill inte färg fastna men jag är inte gravid så det är inte det....nån annan hormon grej?? mitt hår är just nu nedaför axlarna så jag har kanske 2,5års värde av hår men det är inte som topparna vill behålla färgen längre än i mitten eller i hårbotten utan HELA HÅRET vill inte behålla färgen?!?!?!

Det e väl ingen fel på min hårfärg som är som "brons" men den senaste 14dar har jag märkt MYCKET mörka hårstrån som är mer Mahogny bruna typ 70% choklad färg. Vad har hänt?????

*Drömmer om illorange eller silverblonda hårstrån*

• Svar på tråden Varför fastnar inte hårfärgen?
  • Ollopa

jag orkade inte läsa hela inlägget Förvånad men du har antagligen vad som kallas "glashår".
    jag har det! och för mig har det inneburit att det gått bra att färga blondare toner (än mörkblond själv) men mörkare färger har "runnit av" och blivit skit fula! :( det har verkligen sett ut som om någon hällt en hink med färg över mig som sedan just rinner av håret. sist jag var hos frissande klagade jag på det och då sa hon att jag hade glashår..

• Moomintrollet

PS) har valt att de sista 3-4åren att endast bleka eller färga in 1-2ggr om året då min hårbotten e lite känslig (antagligen pga all blekning i alla år). Så marjoriteten är mousse urtvättbart därimellan men nu fastnar som sagt inte ens permanent färg ELLER blekningen.
    Jag har god kvalitet på håret så inga såna problem att jag ser ut som Einstien eller nåt sånt frizz bara lite torr hårbotten som e känslig men som sagt nu fastnar inget.

• Moomintrollet

Har nu läst på om Glashår. Men är man inte född med glashår?

Jag har inte haft detta problem förrut förns de senaste 6-12mån.

• Snabeldrake

Jag kan inte heller färga mitt hår i mörkare nyanser. Blont funkar fint men allt annat blir urtvättat nästan första och andra tvätten. Blir apfult. Enligt frissan så tar inte mitt hår till sig färg utan det rinner av och det som är kvar är någon ful rest av det som skulle varit en fin färg. 

• Snabeldrake
    Moomintrollet skrev 2011-02-28 18:02:02 följande:
    Har nu läst på om Glashår. Men är man inte född med glashår?

Jag har inte haft detta problem förrut förns de senaste 6-12mån.
    Ditt hår kanske har tagit så mycket färg och blekningar att det fått en konstig kvalitet? Eller vad vet jag Skrattande Har ingen aning men det lät bra i mitt huvud Tungan ute
  • Moomintrollet
    Snabeldrake skrev 2011-02-28 18:03:13 följande:
    Ditt hår kanske har tagit så mycket färg och blekningar att det fått en konstig kvalitet? Eller vad vet jag Skrattande Har ingen aning men det lät bra i mitt huvud Tungan ute
    Crapers!! :O
    Hoppas inte det men isfl borde jag väl kunna bleka hårt igen o sen lägga på ljus ljus orange för o få min NIcole Kidman nyans :D?? *hoppas* eller om jag nu ska gå silverblond som alla andra verkar ha testat utom jag?! HAHA....
  • Terese f

är de blekt så kan de ha blivit poröst och då fäster inte färgen. hände mig efter antal blonderingar... Då ska du tona och inte färga eftersom toningen fäster bättre. Och du får tona ett par gånger... :)

Svar på tråden Varför fastnar inte hårfärgen?