Varför fastnar inte hårfärgen?
Hej hej!
Jag har blekt och färgat om varannat sen jag va 13 och jag är nu 31.
Jag har haft:
75% av tiden har det varit blekt till "blonda nyanser" helst så ljust som möjligt (men aldrig lyckats få silver :( men är sugen på den däremot).
1 svart (permanent men jag blekta ut det inom 4mån för det var hemskt)
3 rosa(tvättades ut)
3 mahogny (permanent)
och massor av gånger med olika röda/oranga färgnyanser (dessa var både parmanent och urtvättning) vilket är min favorit då jag har gröna ögon så orange vill jag ha igen.
Nu till problemet!! Jag har de sista gångerna fått nåt problem.
1 blekning, ca 3 urtvättbara röda och en permanent röd har inte fastnat alls direkt....?! Blekningen och den sista röda fastnar till 75% direkt efter och sen "tvättas" de ut och de som var redan tvättbara åkte ut på ca 14dagar?! och fastnade kanske bara till 50% att börja ens!!!
Vad är mitt problem? har fått för mig att när man är gravid så vill inte färg fastna men jag är inte gravid så det är inte det....nån annan hormon grej?? mitt hår är just nu nedaför axlarna så jag har kanske 2,5års värde av hår men det är inte som topparna vill behålla färgen längre än i mitten eller i hårbotten utan HELA HÅRET vill inte behålla färgen?!?!?!
Det e väl ingen fel på min hårfärg som är som "brons" men den senaste 14dar har jag märkt MYCKET mörka hårstrån som är mer Mahogny bruna typ 70% choklad färg. Vad har hänt?????
*Drömmer om illorange eller silverblonda hårstrån*
men du har antagligen vad som kallas "glashår".
Har ingen aning men det lät bra i mitt huvud