Kan man "känna på sig" att man får prematurbarn?
Jag vet att det låter helt knäppt detta men kan inte släppa tanken att jag kommer att föda för tidigt. Sover och vaknar med den tanken och för varje vecka som går så tänker jag "okej nu e det inte så farligt om bebisen skulle komma" för att lugna ner mig själv. Börjar fundera på om jag nånstans omedvetet längtar så mycket till att bebisen ska komma ut att jag på nåt sjukt sätt går o önskar att den ska komma tidigare, fast om jag självklart e medveten om riskerna så klart. Nej jag vet inte vad det e för fel på min hjärna, e själv född i v 28 kanske därför jag tänker som jag gör. Började få regelbundna sammandragningar i v 24 som blev bättre med hjälp av sjukskrivning och idag i v 29 har jag haft tryck neråt, sammandragningar och ont i ryggen i flera dar men läkarn sa på undersökningen idag att det inte var ngt fel. Men kan ändå inte släppa tanken att allt e bra o slappna av. Det känns som jag bara går o väntar på att ngt ska hända. Det e första barnet för mig. Gud jag låter ju som ett psykfall....ville egentligen bara skriva av mig o hoppas kanske att ngn därute känner igen sig så man inte e helt ensam :)))