• Josse 88

Igångsättning pga stort barn??

TS
    Så här tycker jag personligen: Ta upp med din BM hur du känner och sitt kvar tills du fått alla frågor utredda, det spelar ingen roll om hon har annat för sig. Var envis och visa hur orolig du verkligen är. Jag tror ju inte att det är någon fara men det jag reagerade på var att hon sagt att man inte får lika kraftiga verkar vid en igångsättning. Jag blev igångsatt med första barnet. Inte pga för stort barn utan annan komplikation som uppstod 4v före BF.
    Bestämdes att jag skulle starta exakt 3v före BF, då bebis inte längre var prematur men tvungen att komma ut rätt snart pga mitt & mitt barns hälsa. Så fort de tog hål så startade verkarna inom 2 minuter, pang bom så var allt i full gång och de flyttade genast över mig till en förlossningssal istället för BB avdelningen där dem trodde jag skulle ligga 10 timmar eller nått för att det var första barnet å det tar ALLTID  JÄTTELÄNGE..jo tjena, om det är vanligt eller inte spelar ingen roll, det kan hända ändå, och det gjorde det, 3½timme senare startade krystverkarna och 3 timmar +45min från att dem tog hål på hinnorna så var bebis ute.
    = Inget fel på mina verkar, precis som vanligt som det ska vara. Alltså skitjobbigt :P
    Jag fick göra en viktuppskattning för att kolla om bebis var nog stor (det var han gott och väl) men jag gissar att dem kan säkert göra detsamma med att kolla om h*n är för stor. Även hört att dem som har extrem förlossningsrädsla kan få bli igångsatt eller få KS. Berätta för din bm att du faktiskt har ett barn sedan tidigare och vet hur det går till och det är inte bara att du vill ha bebis hos dig, du är allmänt rädd för dig och ditt barn och att du vill verkligen att de kollar upp det mer noggrant inom snar framtid. Det är jobbigt att man måste stå på sig så mycket men det är helt klart värt det. Jag önskar dig all lycka och tror att hur det än går så kommer det säkert gå galant. You Go Girl
    Ps: många trodde jag väntade tvillingar då jag var så j*vla smällfet. Jag hade enorm mage på slutet. Bebis var 3,3 när han kom, kompis hade liten mage men hade stor bebis så jag tror inte stl på magen har någon betydelse på hur stor bebis är. Men det är ingen fakta, bara vad jag tror.
Svar på tråden Igångsättning pga stort barn??