• 78Johanna

Igångsättning pga stort barn??

Här är en till som blivit sviken av sjukvården. Väntar mitt tredje barn och har sedan vecka 10 bönat, bett, hotat om att få starta innan bf pga att min förra son vägde 4,9 kg och jag fick en ryggskada efter förlossningen. ( jag själv är väldigt liten och smal...) i den graviditeten kände jag att barnet var väldigt stort, hade bara barn i magen, inga extrakilon. Och jag bad om tillväxtultraljud eftersom mitt första barn inte var så jätteliten 4,3 kg. Men de sa spydigt nej och lät mig gå 2 veckor över tiden dessutom. Denna graviditet har jag inte kunnat njuta av en enda dag för jag är så rädd att bebisen ska bli ännu större. Blev u början lovad att de skulle följa mig noggrant denna gång men det är jag som fått tjatat o tjatat om tul. Nu började han sticka iväg i vikten och i vecka 38 vägde han ca 4,1 men nu tog de tillbaka löftet om igångsättning och menar att nu när bebisen är då stor så är det bättre att du föder med dina riktiga värkar... Känner mig så jävla lurad, har bf idag och min man följde faktiskt med på sista mötet och dunkade näven i bordet så jag ska få bli igångsatt på torsdag! Men känner ändå panik för jag har kämpat för att bli igångsatt i vecka 38-39 sedan 10e veckan och nu tickar tiden och vikten iväg... Fan för sjukvården!! Fick förresten höra att överläkaren måste på torsdag ge ett ok, annars får jag gott vänta!!??

Svar på tråden Igångsättning pga stort barn??