Spontant gravid efter IVF. Fler?
Jag kan ff knappt tro att det är sant!
Igår kväll visade Clearblues graviditets test GRAVID 1-2 VECKOR
Skulle jättegärna vilja komma i kontakt med fler som fått nummer ett med hjälp av IVF, men sen lyckats bli gravida på egen hand med nummer två. (tre, fyre, eller fem)
Drar min historia lite kort.
Efter många års försökande på egen hand och med pergotime blev vi gravida på vårt första IVF/ISCI. Anledningen till IVF/ISCI var att jag hade tveksam mängd hormoner för att äggen skulle lossna vid ÄL samt att sambons antal sperimer var på gränsen till för få. 09.05.16 föddes så vår efterlängtade son.
I höst började vi känna att det var dags med syskon.
Vi började prata i banorna om att kanske försöka stoppa in vår lilla eskimå (embryot som är nerfryst) i Maj, och om det inte skulle funka så skulle vi ha sommaren 2011 på oss att ladda inför IVF.
Så för ca en månad sen fick jag MISSFALL!
Helt plötsligt. Hade ingen aning om att jag var gravid ens.
Så tänkte vi att vi jobbar på syskom själva fram till Maj. Köpte ÄL-test och ca 2 veckor efter MF testade jag positivt på ÄL-stickan. (Första gången nånsin som jag fick ett pos. ÄL-test!!!) Gissa om vi låg i?
Så igår, på dagen 2 v efter det positiva ÄL-testet testar jag positivt på GRAVIDITETSTESTET!
Skulle jättegärna vilja komma i kontakt med fler som blivit spontant gravida efter att ha varit tvugna att göra IVF eller liknande för att bli gravida med ettan.