Ni med barn med ADHD/assberger
Hej.. Har en bonus son som har diagnosen ADHD/assberger
Vill bara fråga hur era barn beter er och hur ni beter mot era barn som har detta funktions hindret.
Jag har själv ADHD så kan den biten, även min sambo, min pappa och min bror har ADHD.
Men mitt bonus barn har ett beteende osm jag inte känner igen så antar att det måste vara assberger då?
Han blir 9 nu till våren och han styr och ställer allt här hemma.
Bråk, fula ord osv
Han bestämmer, annars får han vredesutbrott.
Han kallas oss jävla kärring/jävla gubbe, Håll käften
Han kan säga att han ska döda oss, slita ut ögonen på ss osv.. Ofta i samband när han inte får som han vill eller han blir tillsagd.
Kan ta ett exempel, i helgen så blev de tjafs för att han skulle gå in och bada, där började han skvätta ner katten som gick in på toa. Hans pappa sa till han 1, 2, 3 gånger och han blev bara argare för varje gång. Bonusen hånler bara åt han och gör om det igen. Efter de så börjar han hoppa från badkars kanten ner i bakaret. Hans pappa säger till han 1,2,3 gånger han struntar i de. När han väl kommit upp så är hans pappa rg och frustrerad. Bonus börjar kalla pappa fula saker, Pappa ber han gå upp på rummet. Han bara hånler. Väl uppe på rummet slänger han lesaker, tar leksaker och hotar med att slå pappa med dom,
Detta är vardagen här. Hur gör ni, får era barn bete er så? Får dom kalla er vad dom vill?
Hur gör ni med mat?
Bonusen äter aldrig samma mat som oss, jag är uppvuxen i en familj där men får äta de som severad (i de flesta fall) men bonusen ändrar sig från varje gång om vad han tycker är gott och inte är gott. Är de vanligt?
Nu hinner jag inte skriva mer, har en ettåring som klättrar på mig.. men om någon vill svara på dettza blir jag jätte glad. så har jag säkert mer frågor sen.
Vet inte hur jag ska bete mig i desas lägen nämligen, har så svårt för att bli kallas jävla kärring osv. Sen är jag orolig att mina egna barn ska ta efter. Jag tycker itne de är okej beteende!
Tilläggas bör att bonusen i sitt andra hem (växelboeende) är rätt bortskämd och styr och ställer. Så är de Assberger eller bara bortskämdhet?