• skumgosan

Testa tidigt...

Jag är osäker på om jag har blivit gravid och har bim nästa onsdag. Jag har lite svårt för att hålla mig från att testa.
    Vet ni något test man kan testa tidigt med? Jag vet att det är lite väl tidigt än men jag tänkte hålla mig till helgen. Har 3 stavar från billigatester men jag vet inte hur bra dom är. Andra förslag?

Tack!

• Svar på tråden Testa tidigt...
  • Kaerleksbarn
    josefineu skrev 2011-03-05 13:54:39 följande:
    Kaerleksbarn..testa ändå dom kostar ju knappt nåt,,annars börja om igen vid nästa äl,,fast jag håller med det är jobbigt att börja om..men en liten nyfödd fram till JUL skulle ju aldrig vara fel,,
    Men måste bara säga fy vilken press det är dagarna kring ägglossning,,vi har ju en som precis fyllt 1 år så vi "måste" mysa när han sover å det är inte lätt att bli sugen när man vet att man måste jusst nu under en halvtimme,,he he..Å vill ju helst inte ha honom ståendes i spjälsängen å skrika mamma mamma..nej fy det klarar jag inte..ha ha
    Ja det konstiga är att det började som en nidblödning förra lörd 26feb (trots BIM nu i fredags 4mars).. och sen ökade det först på sönd morgon, hände precis samma sak förra månaden! Även då kom det som en nidblödning i tre dagar innan jag började blöda en hel vecka före BIM, och nu då ytterligare en vecka ännu tidigare Det mesta tyder på tidigt missfall, men två gånger i rad? Fick tillbaks mensen i aug 11mån efter förlossningen så den har ju inte varit superregelbunden sen dess men sättet den "startar" på är ändå lite väl konstig kan jag tycka? Blödde bara sönd-tisd och trots då BIM i fredags så känner jag mig idag svullen o öm om magen så inbillar mig att det kanske finns en liten liten gnutta hopp om att vara gravid ändå^^ Men enligt ÄL-tester på nätet ska jag ha ÄL 9mars, på onsd till 12mars.. kan det kanske vara det som svullnaden beror på lika gärna? Om det nu stämmer att det är "dagarna innan ÄL"?

Förstår er, vår dotter är 17mån så känner precis likadant att man "MÅSTE" hitta suget så fort hon somnat.. många gånger hade man ju kanske prioriterat att sova själv
  • skumgosan

Hej!
    Jag har ledig sjuk i några dagar och igår fick jag åka in för att göra en skiktröntgen. Jag berättade att jag skulle kunna vara gravid så jag fick ligga i något speciellt för att skydda en eventuell bebis. Jag ska testa mig imorgon tror jag. Tyckte läkaren var lite lurig som om han visste ifall jag var gravid eller inte men han sa inget. Jag håller tummarna för alla som försöker få ett plus!

• Kaerleksbarn

Alltså jag är så förvirrad så det finns inte.. min mens kom ju lörd 26feb och varade till tisd 2mars förra veckan, igår (sönd 6mars) va jag svullen över magen under dagen och kunde såklart inte låta bli att testa mig mitt på dagen men va såklart negativt, mot kvällen kom en molande värk och ytterligare någon timme senare (igår vid 20tiden) kändes det som ÄL! Skulle det verkligen kunna vara möjligt att ha ÄL åtta dagar efter mensens startdag?? Enligt alla ÄLtester på nätet (även om jag vet de inte är särskilt pålitliga) ska jag ha ÄL nu från onsd 9mars till månd 14mars (skrev fel igår).. har försökt räkna ut hit o dit, googlar hur mycket som helst varje dag och fick nu fram en sida som påstod jag hade ÄL från i FREDAGS tills onsd (mest fertil på onsd), vilket jag antar inte alls stämmer eftersom mensen slutade som sagt i tisd? Har tröttnat på alla uträkningar och googlesökningar så funderar på att köra konstant dagligt sex med start igår och hela veckan framåt, så borde man väl ändå inte missa ÄL

• josefineu

Woaaa kan knappt tro det men ett svagt svagt svagt extra streck på testlagrets och pregs grav test i dag..
    BIM-4 är jag idag..hi hi,,men måste testa igen om några dar så att det verkligen stämmer..vågar knappt va glad..

• Johannniii

Oj. Vi får väl hoppas på det isf. Grattis isf!!! Jag har 9 dagar till BIM kan inte vänta med test så har testat neg varje dag nu. haha. blir depp av negativa svaren,. så har nu bestämt mig för att invänta bim och se! :P

• josefineu

Ja vi får hoppas,,ja vet hur det känns har testat negativt varje dag sen typ ägglossnings dagen,ha ha..men att invänta bim är nog klokt men det är svårt att hålla sig från att testa,,he he
    lycka till

• Kaerleksbarn
    josefineu skrev 2011-03-07 15:50:48 följande:
    Woaaa kan knappt tro det men ett svagt svagt svagt extra streck på testlagrets och pregs grav test i dag..
    BIM-4 är jag idag..hi hi,,men måste testa igen om några dar så att det verkligen stämmer..vågar knappt va glad..
    Åh så underbart, känner din lycka o hoppas på det bästa!
  • Kaerleksbarn
    Johannniii skrev 2011-03-07 15:56:40 följande:
    Oj. Vi får väl hoppas på det isf. Grattis isf!!! Jag har 9 dagar till BIM kan inte vänta med test så har testat neg varje dag nu. haha. blir depp av negativa svaren,. så har nu bestämt mig för att invänta bim och se! :P
    Jag är likadan, köpte hem 10st teststickor från testlagret o har förbrukat sju sen mitten på januari
    Men nu ska vi satsa på att det verkligen är ÄL denna veckan onsd-månd o sen är det bara att vänta...
  • Johannniii
    Kaerleksbarn skrev 2011-03-07 22:04:23 följande:
    Jag är likadan, köpte hem 10st teststickor från testlagret o har förbrukat sju sen mitten på januari
    Men nu ska vi satsa på att det verkligen är ÄL denna veckan onsd-månd o sen är det bara att vänta...
    Asså jag har ont i äggstockarna och ovanför musen, ont i ryggen och känner mig allmänt svullen och sur.
    har NOG äl nu. och har bim om 8 dagar.  Är det symptom av ägglossning?? aldrig känt såhär förut.. :S
  • Kaerleksbarn
    Johannniii skrev 2011-03-07 22:20:59 följande:
    Asså jag har ont i äggstockarna och ovanför musen, ont i ryggen och känner mig allmänt svullen och sur.
    har NOG äl nu. och har bim om 8 dagar.  Är det symptom av ägglossning?? aldrig känt såhär förut.. :S
    Känner också precis så sen igår morse, ändå har jag ÄL från onsd enligt alla tester på nätet!
    Men stämmer säkerligen för oss båda, är "öm" i magen precis ovanför underlivet hela tiden o hård...
    Är mest rädd för att man räknat ut man ska ha ÄL från onsd till nästa månd, så kanske det är fel!
    Så frågan är om man orkar ha TVÅ veckors intensivt sex för att vara stensäker
  • Johannniii
    Kaerleksbarn skrev 2011-03-07 22:24:27 följande:
    Känner också precis så sen igår morse, ändå har jag ÄL från onsd enligt alla tester på nätet!
    Men stämmer säkerligen för oss båda, är "öm" i magen precis ovanför underlivet hela tiden o hård...
    Är mest rädd för att man räknat ut man ska ha ÄL från onsd till nästa månd, så kanske det är fel!
    Så frågan är om man orkar ha TVÅ veckors intensivt sex för att vara stensäker
    Haha det tror jag inte min sambo orkar med. han är helt slut! HAHAHA
  • Kaerleksbarn
    Johannniii skrev 2011-03-07 22:27:14 följande:
    Haha det tror jag inte min sambo orkar med. han är helt slut! HAHAHA
    Haha, tror inte jag heller
    Är skeptisk till om han ens orkar dagligen hela denna veckan^^
    Började ju igår om ÄL nu startar på onsd så är vi på den säkra sidan, frågan är om han ens orkar ikväll med..
    men återstår ju att se, snart dags att gå och börja jobba
Svar på tråden Testa tidigt...