• FinastE2010

Hur lång tid från att de gick lite med gåvagn tills era kunde gå?

Det är ibland små vingliga stapplande steg med gåvagnen han tar men tycker det ska bli riktgt kul när han väl lärt sig gå! I mina händer har han aldrig velat gå (då sätter han sig ner) han verkar vara en väldigt viljestark liten pojke som "vill själv" med allt från första början. :)

Hur lång tid tog det innan era börja gå från det att era små gick runt lite med gåvagn?

(Ja han börjar gå förr eller senare det vet jag med, bara nyfiken :))

• Svar på tråden Hur lång tid från att de gick lite med gåvagn tills era kunde gå?
  • fostermamma

Oj det dröjde länge
    Mina barn gick med gåvagn när de var mellan 8 och 9månader
    Började gå själva vid 13 månader så tog ett tag

• Pia och Elna
    Gotlandsunge skrev 2011-03-01 21:07:06 följande:

Dottern var sen med att gå.
    Tror det var flera månader faktiskt... 4-5 månader.

Samma här min dotter stod tidigt och har gått efter möbler hur länge som helst. Nu kan hon dessutom gå om hon glömmer av sig men hon vill inte utan gillar att krypa det går ju snabbare och säkrare hon är 13 månader
  • pigglet

Jag tror hon staplade runt med gåvagnen vid ca 9 månader kanske? Vid 12 gick hon obehindrat med vagn, promenerade till centrum med sin vanliga barnvagn, så mycket uppkäftigt ut!
    Släppte taget och började gå när hon var 15 månader. Fegis!

• FinastE2010

Tror min son också kommer börja gå rätt sent med tanke på han nyligen lärt sig gå lite med gåvagnen. Ser fram emot det så! Då kan man ju också vara ute o leka på ett helt annat sätt. :) Ser fram emot shoppingen sen av små söta barnskor, haha! :)

• fostermamma

Fridlyst

Hihi skor kan de ju ha från dag 1 :)
    Köpt flera par till alla barnen
    Är ju så gulligt !

• FinastE2010
    fostermamma skrev 2011-03-01 21:31:31 följande:
    Fridlyst

Hihi skor kan de ju ha från dag 1 :)
    Köpt flera par till alla barnen
    Är ju så gulligt !
    Jo det är klart men känns lite meningslöst när han ändå inte kan gå. :P Hans fötter kanske växer till sig också så kanske onödigt o köpa skor han ändå inte kan ha sen. Men har sett så många söta som jag vill köpa till han! :) Hoppas han kan gå till sommaren så man kan vara ute o busa mera. Det kan man ju ändå men ja.. :)
  • fostermamma

Fridlyst
    Jag sparar alla små par och hänger upp sen :)

Svar på tråden Hur lång tid från att de gick lite med gåvagn tills era kunde gå?