Inlägg från: Mrs Moneybags |Visa alla inlägg
  • Mrs Moneybags

Tvingad in i faderskap efter ett ons

Men snälla nån...varför dumförklaras män jämt och ständigt på detta forum?

"Tvingad in i faderskap", var han medvetslös när han hade sex eller?

Ta ansvar för sina handlingar kanske är ett nytt begrepp för honom???

• Mrs Moneybags
    pokerman skrev 2011-03-02 14:13:20 följande:
    Jag fattar inte.. har kvinnor här BARA sex för att skaffa barn? Ingen som har sex av andra anledningar? 
    Jodå, det är klart vi har.

Men de flesta tar ansvar för sin reproduktionsförmåga och ser till att inte bli gravid när man inte vill.

Dessutom är det ju så att det är KVINNAN som får den största bördan när ett barn blir till. Det räcker knappast med att komma undan med några tusenlappar varje månad.

Så är det fortfarande år 2011... Japp.
  • Mrs Moneybags
    Hannapanna88 skrev 2011-03-02 18:10:16 följande:
    Ursäkta att jag lägger mig i, har bara läst igenom tråden lite snabbt, undrar bara hur alla på FL tänker egentligen? Hur kan det på något sätt vara rättvist eller att mannen får stå sitt kast bara för att han hade ett ONS? Snacka om respektlöst gentemot barnet OCH pappan att behålla ett barn för att kvinnan ville det?

Då kanske alla kvinnor ska sluta ha sex om de inte kan göra abort? Jag är trött på att man nedvärderar män i den här frågan jämt!
    Jag mår illa av tanken på att min sambo skulle kunna ha flera barn ute i världen för att han har haft sex med andra innan mig?
    Men det är väl bara för killen att dra på en kondom så slipper han oroa sig.

Fan vad äckligt med killar som har oskyddade one night stands bara för att de tror att tjejen äter p-piller.
    Usch...

Var och en har skyldighet att skydda sig själv mot oönskade resultat av sex, barn eller sjukdomar.

Jag tycker att det är nedvärderande mot män att tycka att de är hjälplösa offer när de själva har valt att ha sex utan kondom med en främling.  
  • Mrs Moneybags
    Emmi27 skrev 2011-03-03 11:17:26 följande:
    Fattar inte ens varför man vill ha ett barn med ett ONS. Det är lika oansvarigt av kvinnan som av mannen och att sen sitta där och oja sig över att pappan inte vill vara med i bilden är ju bara patetiskt. Det är barnet som drabbas, men det verkar det inte vara en jävel som tänker på, utan det är antingen synd om mamman som står där ensam eller synd om pappan som inte vill vara med.
    Absolut, det ingen som har sagt något annat. Det är lika sjukt av en tjej att ha ett ONS utan kondom. Blä!
    Fattar inte hur folk kan vara så släpphänta med sin egen kropp.
    Men det kanske är ett helt annat ämne.

De flesta av oss ser ju till att skydda oss, alternativt undviker one night stands och försöker hålla oss inom ramarna för ett fast och stabilt förhållande med en person som man kan se som pappa till sina barn.

Någon annan typ av man släpper jag inte in mellan benen... hehe.

Men sätter man sig i situationen att man har sex med löst folk på stan så får man också ta konsekvenserna. Det kan bli barn av det hela. 18 år av underhåll.

Om jag var man skulle jag vara så jävla noga...
Svar på tråden Tvingad in i faderskap efter ett ons