• hesh

Tvingad in i faderskap efter ett ons

AnnaPannaKanna skrev 2011-03-02 07:19:50 följande:
    Som rubriken lyder...
    Någon kille/man som upplevt eller upplever detta? Hur gör man?
    Men shit vilka skenheliga kommentarer det har postats i denna tråden! Klart som fan att många är dumma nog att ha oskyddat sex trots att de inte planerar att skaffa barn! JAG och min sambo väntar barn i juni och det var totalt oplanerat. Vi hade dock turen att vi älskar varandra och blev glada över beskedet, om än lite snopna.

Klart jag också tycker att man ska ta sitt ansvar och yada yada. Har man oskyddat sex så får man stå sitt kast. Och vet man då inte att p-piller inte är 100% säkra så är ju det synd. Det som har hänt har hänt. Men jag tycker faktiskt inte alls att man är en jävla idiot bara för att man inte är överlycklig över ett oplanerat faderskap med en kvinna man inte känner..

Nåväl, jag är ju tjej så jag kan inte riktigt tänka mig in i situationen. Jag kan ju bara säga att detdär med abort var ett totalt omöjligt val för mig. När väl det lilla livet uppenbarat sig inuti mig kunde jag inte för allt i världen tänka mig att göra mig av med det. Men så är jag ju som sagt i ett lyckligt förhållande, så det är ju lite skillnad. Jag var med en väninna (som är i ett långvarit, fast förhållande) som gjorde abort i augusti, så det är ju väldigt olika från tjej till tjej.

Jag tror faktiskt inte att det finns någon "rätt väg" att gå mer än att prata ihop sig med den blivande medföräldern och vara helt ärlig med vad man känner. Det är ingen mening att försöka arbeta sig runt situationen med förhoppningen att bli "frl". Bara acceptera att det som har hänt har hänt och planera gemensamt vad nästa steg blir helt enkelt. 
Svar på tråden Tvingad in i faderskap efter ett ons