• thenalle

När sa du " Jag älskar dig"

När sa du " Jag älskar dig" första gången till din partner?
    Hur länge hade ni varit tillsammans.
    Och hur reagerade h*n.

Jag har precis blivit tillsammans med en man som verkligen känns som Mr right.
    Men jag vill inte skrämma i väg honom med dom tre orden. För min del ska man verkligen menna det.
    I tidigare förhållande har killen alltid sagt det först och det har aldrig kännts riktigt rätt att säga det tillbaka.

• Svar på tråden När sa du " Jag älskar dig"
  • Veritas18

Jag sa det efter 1 år ungefär. Jag känner som du, man vill inte skrämma iväg killen. För mig ska det komma naturligt. När man väl känner att man inte säger det bara för att eller med rädsla, då betyder det att man menar det.
    Hur han reagerade? Han sa det tillbaka Flört Säger det forfarande varje dag. Innan jag går hemifrån och han ligger och sover och innan jag somnar. hihi

• lunkentuss

Vi hade varit tillsammasn ca 1 månad o han skulle åka utomlands i fem veckor så jag sa det innan han åkte iväg Han sa samma sak tillbaka sån tur va

• Spexig

Med tanke på att maken sa det till mig samma kväll som vi blev tillsammans (och jag svarade "oj!") så var det inte direkt nåt att vara orolig över för min del. Vi hade varit tillsammans knappt 2 veckor när jag kände att jag kunde säga det.

• Familytime

Har ingen aning, men jag visste att jag älskade honom innan vi ens blev ihop. Kärlek är kärlek och här var det kärlek vid nåt av våra första ögonkast, så vi sa det nig ganska omgående. Som på film, ungefär. Här var det inget ; "jag gillar dig" eller massa annat, det var ren kärlek från scratch och har bara vuxit sen dess, drygt 1,5 år sen.

• saltflingan

Jag sa det efter ca 1-2 månad, men då hade jag suttit och klämt på det ett tag innan. Sambon sa det första gången efter ca 2 veckor, då blev jag skraj.    Sa no no no no, så säger man inte. Och sen vågade han inte säga det igen förräns jag hade sagt det.  Vi satt på en bänk i solen utanför hans systers hus när jag sa det första gången. Kändes magiskt. 

• Mary Jo

Min man sa det efter kanske 1 månad. Jag blev helt paff och kramade honom bara. haha. Stackaren. Men jag sa tillbaka senare samma kväll.

• Åssi

Kommer inte riktigt ihåg, men antar att det var efter ett par månader. Jag vet att jag sa det först Förvånad men han sa det precis efteråt Glad

• maria8506

Min man sa det först efter tre dagar! Jag blev helt paff! Tog ca två veckor innan jag sa det tillbax! Tog yteligare två veckor innan jag sa set först! Nu e det snart ett år sen! Å vi gifta å lyckliga!

Svar på tråden När sa du " Jag älskar dig"