jag vet att min lösning inte var den bästa! men så här var det: Att laddningen inte fungerade hade varit ett problem länge. Jag hade bytt fläktrem, kol och till slut generator. det var när en kompis hjälpte mig att starta med startkablar som vi märkte att det inte gick att jorda genom generatorn. vi satte en startkabel direkt mellan generatorn och batteriet och vips så flög spänningen upp. jag tog det jag hade och det var en inomhuskabel som jag drog dubbelt. Någon dag senare köpte jag en jordkabel på biltema, men jag har prioriterat bort att fixa det, dels eftersom bilen rullar (det gör ju problemet mindre akut) och dels för att jag inte hittat något bra ställe att fästa den i karossen. jag ska kolla efter originaljorden nu när jag ändå ska hissa upp bilen.
bromsrören som ska bytas är de korta bak, efter slangen. frågan är ju om jag ska klämma åt och slippa en del jobb eller om jag ska byta bromsvätskan när jag ändå är igång? borde kanske göra det...
inre styrlededen verkar vara en del av styrstaget, inga problem med det tror jag.
avgassystemet var väntat, jag köpte en piratljuddämpare med andra rördimensioner och gjorde en dålig lösning i skarven, men det är väl inte heller något problem.
så jag är ganska nöjd, biljäveln har ju ändå gått 32000 mil och hållit samman i 17 år, så det kunde vara värre. dessutom har två vänliga själar redan erbjudit sig att hjälpa mig, och dessutom fixat en varm lokal för ändamålet! skulle kännas lite jobbigt att fixa det ute i decemberregnet...