• Stars

psykiskt sjuk=dålig förälder?

Om du tar de mediciner du behöver och tar emot eventuell övrig hjälp du behöver är det ingen som vet att du är psykiskt sjuk och således ingen som kan säga att du på grund av detta är en dålig förälder. De flesta psykiska sjukdomar går att arbeta bort så de nästan inte finns där. Jag vet inte vad det rör sig om för psykisk sjukdom men jag vet att många psykiskt sjuka oftast inte är sämre än någon annan förälder. Det finns så många dåliga föräldrar där ute och de flesta av dem är inte psykiskt sjuka.
    Jag skulle dock rekommendera att vara i ett väldigt fast och stabilt förhållande om man skaffar barn SPECIELLT om man är psykiskt sjuk för när man gått utan mediciner hela graviditeten kanske man inte själv förstår vikten av att börja med dem igen även om man gjorde det innan man slutade med dem.

Sammanfattningsvis: Ingen har någon aning om att du är psykiskt sjuk om du får och tar emot den hjälp du behöver, men låt det ta den tid som krävs. Se till att vara så stabil som möjligt innan du börjar!

• Stars
    Anonym skrev 2011-03-04 10:28:01 följande:
    Så enkelt är det faktiskt inte. Det finns inga mirakelpiller som gör alla människoor friska.
    jag har aldrig pratat om mirakelpiller. jag har pratat om "Om du tar de mediciner du behöver och tar emot eventuell övrig hjälp du behöver". Det är vanligt att behöva flera olika mediciner i kombination med terapi och man bör ha testat sig fram, funnit vad som fungerar bäst för en själv och låtit detta stabilisera sig. Därefter kan många ofta räkna sig som i princip friska så länge som de fortsätter följa sin vårdplan och framför allt sin medicinering. Det tar lång tid att nå dit men väldigt många väldigt sjuka människor lyckas med det. Var du får idéer om mirakelpiller vet jag inte. Jag önskar också att de fanns.
  • Stars

Att inte vara mottaglig för någon som helst form av behandling måste vi väl ändå se som ovanligare än att vara det? Även om många är begränsade i sitt vardagliga liv är de flesta kapabla till att leva ett ganska vanligt liv. Man kanske måste arbeta deltid eller inte kan arbeta alls men de flesta är mottagliga för att kunna upprätta någon form av stabilitet. :)

Svar på tråden psykiskt sjuk=dålig förälder?