psykiskt sjuk=dålig förälder?
Om du tar de mediciner du behöver och tar emot eventuell övrig hjälp du behöver är det ingen som vet att du är psykiskt sjuk och således ingen som kan säga att du på grund av detta är en dålig förälder. De flesta psykiska sjukdomar går att arbeta bort så de nästan inte finns där. Jag vet inte vad det rör sig om för psykisk sjukdom men jag vet att många psykiskt sjuka oftast inte är sämre än någon annan förälder. Det finns så många dåliga föräldrar där ute och de flesta av dem är inte psykiskt sjuka.
Jag skulle dock rekommendera att vara i ett väldigt fast och stabilt förhållande om man skaffar barn SPECIELLT om man är psykiskt sjuk för när man gått utan mediciner hela graviditeten kanske man inte själv förstår vikten av att börja med dem igen även om man gjorde det innan man slutade med dem.
Sammanfattningsvis: Ingen har någon aning om att du är psykiskt sjuk om du får och tar emot den hjälp du behöver, men låt det ta den tid som krävs. Se till att vara så stabil som möjligt innan du börjar!