• Trasselnöt

Bandtröjor

Du ser en JÄTTEFIN tröja/T-shirt och är helt inställd på att köpa den...
    Du ser att det står något på den och får reda på att det är ett musikband som du aldrig hört.

Köper du den ändå eller glömmer den fina tröjan?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bandtröjor
  • Tecken

Jag köper den inte. Jag vet ju inte vad det är för band och vad de sänder för budskap.

• Miss Skellington

Köper den inte men kollar upp vad det är för musik. Kanske är det något jag gillar och då kan jag ju köpa t-shirten senare.

Resistance is futile...
  • Trasselnöt
    Tecken skrev 2011-03-02 18:04:50 följande:
    Jag köper den inte. Jag vet ju inte vad det är för band och vad de sänder för budskap.
    Okej, Låt oss säga att du har hört musiken, den är inte dålig men du är inget stort "fan" av gruppen, Hur gör du då?
  • Tecken
    Trasselnöt skrev 2011-03-02 18:13:04 följande:
    Okej, Låt oss säga att du har hört musiken, den är inte dålig men du är inget stort "fan" av gruppen, Hur gör du då?
    Då är det en annan sak. Då förutsätter jag också att jag vet vad de står för, då köper jag den (och då utgår jag också från att de inte har t ex rasistiska åsikter). Varför jag nu skulle bli kär i en tröja med ett motiv föreställande ett band jag inte gillar...
  • fluu

Kollar upp vad det är för band först.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir
  • Trasselnöt
    Tecken skrev 2011-03-02 18:15:31 följande:
    Då är det en annan sak. Då förutsätter jag också att jag vet vad de står för, då köper jag den (och då utgår jag också från att de inte har t ex rasistiska åsikter). Varför jag nu skulle bli kär i en tröja med ett motiv föreställande ett band jag inte gillar...
    Alltså utgå ifrån att motivet är något annat du tycker är fint men det står med väldigt liten text namnet på bandet.
  • Suzy QX

Annat: Jag har aldrig varit förtjust i bandtröjor (eller öht tröjor med tryck på) Syns dessutom namnet på en grupp jag inte känner att jag är ett fan av så skulle jag definitivt inte köpa den.

Är det däremot så osynligt att det inte syns gör det inget om inte motivet är starkt kopplat till just det bandet ändå.

Förolämpningar är argument som används av folk som har fel
  • lövet2

Nej, jag köper den inte. Ska jag skylta med namnet på ett band, så ska det vara ett som jag verkligen gillar ...

• Stårscha

Jag köper den ändå. Om jag mot förmodan skulle ha fått för mig att tröjan var snygg trots en sådan typ av tryck så skulle jag ju redan ha bestämt mig.

• Boothwalker

Kollar upp bandet innan jag köper. Är det ok köper jag om jag gillar tröjan så mycket och det är värt priset.

♪♫♪ Uuu, aj vish aj vöss ö pönkråcker vitt flavers in maj här ♪♫♪
  • KlasKristian

Skulle aldrig bära en bandtröja från ett band jag inte gillar. 

Dessutom kan en tröja det står t.ex. Tokio Hotel eller Jay-Z på aldrig någonsin vara snygg. Texten gör dem fula. 

Den som uppvaktar KlasKristian må känna till hans kroppsodör - Gammalt djungelordspråk
  • Serla

Skulle aldrig köpa en bandtröja överhuvudtager eftersom jag tycker att det är lite töntigt, så mitt svar blir nej...

• tahira

Jag älskar bandtröjor, speciellt lite ironiska.

Den tröja jag har mest nu för tiden är en Adam Ant-tröja som jag fick av honom för ett tag sedan. Jag älskar absolut inte Adam Ants musik och har nog bara hört en 5-6 låtar, men tröjan är snygg och den musik jag hört är inte dålig, så varför inte.

Dessutom var han snygg på bilden på tröjan och är det fortfarande, förvånansvärt nog.

Jag hade dock aldrig köpt eller haft på mig en tröja med ett band jag aldrig hört, så om jag hittade en bandtröja som jag älskade så hade jag lyssnat på musiken först och var den okej så hade jag köpt den.

Svar på tråden Bandtröjor