Graviddiabetes?
Hej tjejer!
Nu är jag tillbaka efter två omgångar av magsjuka och en riktig dunderförkylning med snor, hosta, feber och hela kitet! Har varit livrädd att magsjukan ska sätta igång förlossningen, men jag verkar ha klarat mig *ta i trä* (Jag har faktiskt inte packat BB-väskan än så att det skulle sätta igång redan är faktiskt otänkbart!!!!!
)
Johanna - GRATTIS! Snittdatum! Vad kul! Och vad skönt för dig! Nu kan du börja ställa in dig mentalt på det och börja ladda!! Shit Påsk är ju snart liksom!!
Beangirl - jo tack, det där med kommentarer... Vad säger man? Man är verkligen nån slags allmän egendom när man är på smällen! Min svärmor är tamejfan expert på att ständigt påpeka hur stor man är, trots att min mage faktiskt ligger på kurvan. Nån gång när jag har fått en kommentar och varit på helt fel humör så har jag bara dragit till med ett ironiskt "TAAAAACK så mycket! Vad snäääällt sagt av dig!!". hahaha... Men jag tror faktiskt att piken gick fram...
Billy och Jag - Välkommen hit till vårt tjöt-gäng!!
Jag vet inte om man egentligen kan eller ska mäta blodsocker redan efter 40 minuter... Jag har direktiv att jag ska mäta 90 minuter efter att jag har ätit. Just Oboy och vitt bröd är ju annars sånt som höjer sockret jättemycket, så det kanske man kan byta ut mot något mindre dåligt. Sen så är det väl så att ju grövre mat, desto bättre är det för sockret, men om du är tarmopererad så förstår jag att det måste bli begränsande för dig!! Men man kan tänka på att inte dricka så mycket saft och läsk, kanske välja bort jasminris och köra typ parboiled i stället.
Keyla - Äsch vaffan, det är väl tufft om vattnet går när man dansar runt midsommarstången? Mitt i en små grodorna eller nåt? Man måste våga lite!!!