Inlägg från: intetnyttpåplusfronten |Visa alla inlägg
  • intetnyttpåplusfronten
    Knallen12 skrev 2012-04-24 11:41:08 följande:
    Hej

    Hoppas det går bra för alla. Jag ska nu köpa min första, en för ansiktet och en för bristningar.

    Ni som köper från tradera. Vem köper ni av

    Verkligen uppskattat om någon vill svara

    Ha en härlig dag!
    tellustrade tror jag säljaren hette. Funkar jättebra, bristningarna på ena sidan är nästan borta! :)
    Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum.
  • intetnyttpåplusfronten

    Mina bristningar på magen syns knappt alls nu i vissa ljus, men jag har upptäckt att bristningarna på kärlekshandtagen lyser! Jag vet att de såg likadana ut som magen förut, jag struntade i dem för att kunna upptäcka en eventuell förändring, men nu känner jag att jag måste ta tag i dem också...! :p


    Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum.
  • intetnyttpåplusfronten

    Jag kan ju visa mitt resultat hittills... Kan inte få till samma ljus, men skillnaden ser ut precis som på bilderna. Ursäkta min feta mage, men jag håller på och går ned i vikt. Kan visa i höst när jag gått i mål hur det ser ut med skillnaden när jag är smal oXå



     
    Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum.
  • intetnyttpåplusfronten

    Har för mig att man inte ska rolla medan man ammar, men jag vet inte säkert... :p

    Ja det känns jättebra, självförtroendet har ökat som bara den ;) Nu är det kärlekshandtagen som står på tur, men magen är inte helt klar än :)

    Jag har en 3 mm och har rollat några få gånger, första veckan två gånger, andra veckan 1 gång, tredje veckan 1 gång och sen har jag inte hunnit mer. Det är nog bra att låta huden vila också, tar ju 40 dagar för huden att bilda nya celler så jag ser förbättringar hela tiden trots att jag inte rollat på ett tag nu :p
    Smörjer mig med "fruit of the earth E vitamin" kräm varje dag oXå  


    Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum.
  • intetnyttpåplusfronten

    Justja, rengör med desivon innan, har inte köpt nåt annat än men det verkar duga med det. :)

    Jag rollar efter att jag duschat, rengör huden och rollern, rollar, smörjer med kräm och smörjer sen igen på kvällen.
    Och hur ofta jag rollar står här ovan ;) 


    Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum.
  • intetnyttpåplusfronten

    Jag är oXå lat... :p Men det verkar inte krävas så mycket, resultatet syns ju inte direkt.. man få ju ha tålamod. Beroende på hur breda/grova/djupa bristningar man har. Mina var ju varken breda eller så hemskt djupa, så jag är kanon nöjd med resultatet hittills på mindre än en månad :))

    Nja, tryckte ganska hårt första gången, men sen har jag tryckt lagom. det ska bli rött men inte komma blod. :p
    kör man varje dag så ska man bara köra med ett lätt tryck, men jag tror det räcker med ett par gånger i veckan i två veckor och sen uppehåll i två veckor och sen får man seh ur det ser ut och sen köra ett par gånger i veckan två veckor igen osv... Men det är vad jag tror, jag är ingen expert ;) 


    Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum.
  • intetnyttpåplusfronten
    emelielj skrev 2012-05-04 17:34:10 följande:
    Hej!
    Funderar starkt på att köpa en dermaroller till bristningar på magen och celluliter på låren.
    Har kollat löst igenom tråden och ni verkar vara positiva till den!
    Har även googlat och läste att någon fått grymt resultat efter 5 dagar, är det möjligt?
    Var har ni köpt era?
    Hoppas någon vill svara! :)
    Efter 5 dagar tror jag nog att det är inbillning, det tar 40 dagar för huden att göra nya celler men efter ett par veckor kan man nog se svag förbättring och så blir det bättre dag för dag efter rollningen, men många (inkl jag) rollar iaf ett par gånger samma vecka i typ två veckor och sedan är det bra att ha uppehåll ett tag så man ser om det behövs mer.. :)
    Tellustrade på tradera köpte jag min ifrån, och den är jättebra :) Sök på dermaroller på tradera bara så kommer det upp massor :) 
    Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum.
  • intetnyttpåplusfronten
    emelielj skrev 2012-05-04 20:01:28 följande:
    Tack för svar! Ska kolla upp den på tradera :)
    Jag håller på att gå ner i vikt och har en mindre charmig hängmage från graviditeten. Vet inte om jag ska köpa en nu eller vänta tills jag gått ner lite mer i vikt. Fast det skadar väl inte att köpa nu visserligen!
    Do that :) 
    Ja det kan ju dröja månader innan man ser resultat, så det skadar nog inte att börja nu heller ;)
    Jag ska ner en hel del i vikt men har börjat nu för att bristningarna ska vara borta lagom till fettet är det ;)
    Den spänstar ju även till huden, inte bara tar bort bristningar, och jag är livrädd för att få lös hud så jag hoppas det kommer att hjälpa, tror även att krämen jag smörjer mig med hjälper till rätt bra med det :) 
    Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum.
  • intetnyttpåplusfronten
    Amirsmamma skrev 2012-05-27 00:09:22 följande:
    Jag vet inte om jag gör fel! Har köpt en 1,5 mm och rollat ca 4 ggr i veckan under 2 veckor nu. Märker dock ingen skillnad. Brukar rolla hårt och snabbt ca 10 ggr åt varje håll. Det är på magen jag rollar. Gör jag något fel eller? Vill verkligen minska mina innan slutet av juni :(
    Det tar ju 40 dagar för huden att återuppbygga nya celler, så ev resultat kan du se först 40 dagar efter första rollningen. 4 ggr i veckan låter lite väl ofta, du kan förstöra huden istället när du rollar så mycket :s
    Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum.
  • intetnyttpåplusfronten

    Jag har ingen aning om vilken storlek som är bäst, jag ville vara säker och tog 3... :p
    Jag är jättenöjd, slutade rolla för några månader sedan och mina bristningar syns knappt längre om man inte inspekterar ordentligt :P 


    Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum. varedu.blogg.se
  • intetnyttpåplusfronten

    Jag rollar mage o "handtag" :)

    Sköljer först rollern i varmvatten, sprutar desivon på den och sen vatten igen. Ser även till att vara nydsuchad och tvättar områdena med desivon. 

    Sedan rollar jag. Sedan sköljer jag rollern igen i vatten o desivon, och smörjer in huden med "Fruit of the earth E vitamin kräm", som har massor av bra vitaminer i sig, samt kollagen som hjälper huden att dra ihop sig :) 


    Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum. varedu.blogg.se
  • intetnyttpåplusfronten
    LiveHappy skrev 2013-04-23 17:42:39 följande:
    hur länge har du hållt på?  

    haha jo vet, usch. Men försöker glömma det och rolla på ändå, men tar nog kanske inte i tillräckligt? Jag rollar så att jag blir röd, ibland kommer det en blodprick..

    Härligt Men ett år? Förvånad Så länge kommer inte jag orka rolla. Hur lång tid tog det innan du började se resultat? Hur ofta rollar du? 

     
    Haha nej jag har inte rollat hela tiden :) 2 ggr på en vecka, 1 gång veckan efter det, sen inget på 2 veckor. Så höll jag på i ca 3 månader om jag minns rätt. Sen inget alls på 4 månader. Sen samma som ovan i två månader. Sen inget alls igen förrän förra månaden. :)
    Om du trycker på "visa endast" på mitt namn så har jag säkert skrivit något mer, har en bild också. Fast den ser gräslig ut eftersom jag var jättetjock då, men skillnaden syns iallafall :) Har tänkt lägga in en ny bild men det har inte blivit av ännu... :p 
    Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum. varedu.blogg.se
  • intetnyttpåplusfronten
    Radioactiive skrev 2013-04-24 13:48:29 följande:
    Jag rollar så hela magen är blodig å så de känns som en jävla solbränna dagen efter! ;)
    Då gör du fel, man ska absolut inte blöda! :O
    Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum. varedu.blogg.se
Svar på tråden dermaroller, erfarenhet?