Kampen om mössans vara eller inte vara!
Håller med TS. Det finns viktigare saker än att löga 10 min varje lektion på att tjötar om mössan/kepsen ska va av eller på. Tex. UNDERVISNING!
Håller med TS. Det finns viktigare saker än att löga 10 min varje lektion på att tjötar om mössan/kepsen ska va av eller på. Tex. UNDERVISNING!
Kommer en muslimsk elev med slöja, dock ej något som täcker ansiktet eller ögonen. Tvingar ni av henne den också då? Huvudbonad som huvudbonad!
Känner ingen som är född på 70-80 talet som har kepsen fastklistrad på huvudet idag. Man har den för att man inte hinner fixa håret. Precis som tonårskillarna har dem idag. Tror inte de kommer sitta på kontoret med keps.
Fast religion eller tonåring. Jag tycker det är diskriminering av en viss sort människor båda två. För det är ju människor som är emot att de klär sig på ett visst sätt. En vuxen auktoritär försöker styra hur en underordnad ska va klädd. Här en lärare gentemot ett barn. Om barnens föräldrar tycker det är OK med mössa/keps så är det ju inte lärarens sak att lägga sig i det. Det är en kort period på ca 4-6 år av barnets liv. Mellan ca 13-19 års åldern kepsen brukar sitta på. Vad är det på ett liv
Ursäkta mig att jag råkade trampa dig på tårna. En mobiltelefon stör undervisningen men en mössa/keps. Ge dig! Man ska respektera tider, timplanen, ja ibland Är undervisningen lite tunn, förstår om en del klagar. Men en mössa. Tänk om eleverna kräver att lärarna endast får undervisa i underkläder. Skulle du göra det då för att de ska bli nöjda? Ja nu tog jag i från tårna med. Min man har varit kepsbärare men när han jobbat på kontor och representerar så självfallet är kepsen inte varken på huvudet eller med över huvud taget. Tonåringar med keps/mössa är precis som en punkare. En stil som tyvärr äldre har svårt att acceptera. Å ja jag lägger mig i mina barns undervisning när det visar sig att de inte får den kunskap och hjälp de har rätt till. Annars är det upp till läraren att undervisa mins barn i de ämnen de är behöriga i.
Tack BymBym
Tack BymBym
Grattis att du har principer och regler i er skolan som både lärare och elever varit med om att komma fram till för det hoppas jag att er värdegrund tillkommit på ett möte mellan lärare och elever. Det är viktigt för demokratin i skolan och att barnen lär sig att samma regler i skolan som i övrig samhället. Klädkod, ja visst. Dit hör ju av med mössan.
Men om debatten fortfarande finns så finns det ju uppenbarligen skolor som inte har med detta i sina trivselregler för att man inte kommit överens och att det fortfarande finns lärare som tycker de har mer rätt än eleverna. Att ha en bra värdegrund och trivselregler i skolan, på arbetsplatser mm är bra och ska respekteras.