I Blackrose I skrev 2011-03-25 08:10:41 följande:
Jag har nog kostad skattebetalarna mycket mindre än vad du har gjort och betalad tillbaka flera gånger om.
Du har åt andra sidan redan vid födsel kostad staten en engångssumma runt 40.000, sen vaccinationer, dagis, skola, tandvård m.m.
Och så säger du samma sak som SD:iter som inte har kunnat ge mig ett vettigt svar och sist jag tvingade en att svara så avregistrerade personen sig.
Hur löses problemet bäst i ME-länder?
Jag säger inte samma saker som SD. Men jag är emot att vi har illegala invandrare här i landet. Att de får sjukvård och skola är en del. Men resten att de utnyttjas, får de sämsta boenden och att arbetsgivaren kan sparka dem utan varning och vägra betala lön. Antingen bor du i sverige legalt eller så är du illegal. Det vore fantastiskt om vi kunde fixa allas problem men det kan vi inte.
Hur problemen löses bäst vet jag inte.
Men inte genom att vi permanent har illegala flyktingar utan sociala försäkringar och en vettig social situation. De tvingas leva i ett vakum. Nästan som de hemlösa japanerna. Men japanerna har sitt land, grannar osv. Våra illegala flyktingar kan inte direkt bjuda hem vänner. De törs väl inte ha vänner. De lever här i en egen värld. De ända som gagnas av det är oseriösa företag som utnyttjar dem. Svenskar som får sina hem städade och barn passade. Som vår utrikesminister Bildt som hade en illegal invandrare till det. Men hon och alla andra som inte törs synas öppet och inte får vara med sin familj. De är inga vinnare av att vara illegala.