• Anonym (dumpad)

dumpad igår för han är gay...

Har haft sju fantastiska år med min sambo. Har under hela tiden vetat att han är bi, det är något han mått dåligt över. Den sista tiden har han dragit sig undan mig och igår kom det fram att han känner ingen attraktion till tjejer längre och han tror han är gay. Han skulle aldrig kunna bli tillsammans med en tjej igen.

För mig känns det så orealistiskt hur man kan skifta så. Men jag är säkert i någor förnekelsestadie... Men liksom, det man känt innan kan väl inte vara påhittat? Känslorna och attraktionen har ju funnits för det motsatta könet, inte kan väl det då betyda att han är gay, utan bi? Nån som kan förklara hur det fungerar? Om man är gay borde man väl inte kunna känna känslor för det andra könet alls? Eller för mig som är straight skulle det vara orealistiskt att bli kär eller vara med en tjej. I få fall har jag känt attraktion, men det har liksom varit allt. Några känslor är omöjliga. Så är han bara förvirrad eller kan läggningar bara skifta såhär?

Vi har gjort slut nu och jag har sagt att det bästa han kan göra för sig själv är att prata med någon så han kan bli säker i sin läggning.

• Svar på tråden dumpad igår för han är gay...
  • Nyfiken gul

tyvärr är det inte så enkelt som att man är straiht, bi eller gay... många många män och kvinnor kan leva i mångåriga äktenskap med barn men sen faktiskt äntligen våga stå för det dom känner och komma ut som total-gay.

Se tex på Tony Irving i Lets dance.. han har varit gift med kvinnor tidigare men ingen är väl mera gay än vad han är?

och visst kan man som gay vara attraherad av motsatta könet men inte vilja leva med dom eller ha en relation...

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (dumpad)

fast jag tänker som så att folk som kommer ut sent i livet måste vara bi? det känns orealistiskt för mig att man kan ha känslor för båda könen om man är straight eller homo...

• Anonym

Det är nog snarare han som levt i förnekelse. Han kanske inte har vågar erkänna för sig själv hur han verkligen känner bara för att de e just så tabu. 
    Det finns många olika typer av känslor så självklart kan man ha känslor för båda könen men kanske inte på samma sätt om du förstår hur jag menar.  
    Jag tror helt enkelt de bara e för dig att acceptera hans val och att han är gay.
    Det står ingenstans att man bara kan bli gay upp till en viss ålder! 

• Nyfiken gul
    Anonym (dumpad) skrev 2011-03-03 07:35:01 följande:
    fast jag tänker som så att folk som kommer ut sent i livet måste vara bi? det känns orealistiskt för mig att man kan ha känslor för båda könen om man är straight eller homo...
    varför är det ett måste?

lever man i förnekelse är det väl självklart att man försöker bygga nån form av luftslott i sitt liv med familj och hålal hårt på traditioner och håller i sin familj år ut och år in för att slippa ta ett beslut om sitt eget liv.

och lever man dessutom med skuldkänslor blir det ju ännu svårare.. för hur enkelt är det att erkänna att man är "en sån där"?

pliktkänsla mot familjen och samhällets reaktioner är väl förklaring om något om varför man inte tar steget fullt ut förrän kanske barnen är stora.  och vad ska släkten säga... ?

det är många faktorer som spelar in.

och många av dessa personer lever inte heller i särskilt lyckliga familjer, en del brottas med alkoholmissbruk, en del lever med depressioner, många par kanske bråkar mer än andra,  sexlivet tex är oftast det som tar slut fortast och man lever ihop som kompisar och sex är något man har nån gång ibland för pliktens skull men det är oftast varken passionerat eller särskilt upphetsande. Bristande potens förklaras med att mannen passerat 40 års-åldern och anses naturligt.... (att mannen kanske hellre sneglar på andra män är ju givetvis inget man funderar över)

ja som du ser finns det massa orsaker till att man inte går ut förrän i vuxen ålder.
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (dumpad)
    Nyfiken gul skrev 2011-03-03 18:00:36 följande:
    varför är det ett måste?

lever man i förnekelse är det väl självklart att man försöker bygga nån form av luftslott i sitt liv med familj och hålal hårt på traditioner och håller i sin familj år ut och år in för att slippa ta ett beslut om sitt eget liv.

och lever man dessutom med skuldkänslor blir det ju ännu svårare.. för hur enkelt är det att erkänna att man är "en sån där"?

pliktkänsla mot familjen och samhällets reaktioner är väl förklaring om något om varför man inte tar steget fullt ut förrän kanske barnen är stora.  och vad ska släkten säga... ?

det är många faktorer som spelar in.

och många av dessa personer lever inte heller i särskilt lyckliga familjer, en del brottas med alkoholmissbruk, en del lever med depressioner, många par kanske bråkar mer än andra,  sexlivet tex är oftast det som tar slut fortast och man lever ihop som kompisar och sex är något man har nån gång ibland för pliktens skull men det är oftast varken passionerat eller särskilt upphetsande. Bristande potens förklaras med att mannen passerat 40 års-åldern och anses naturligt.... (att mannen kanske hellre sneglar på andra män är ju givetvis inget man funderar över)

ja som du ser finns det massa orsaker till att man inte går ut förrän i vuxen ålder.
    Jo, men han säger att hans känslor har varit äkta... hur kan de ha varit det om han är gay? det är så mkt jag inte förstår...
Svar på tråden dumpad igår för han är gay...