Inlägg från: Anonym (blödning) |Visa alla inlägg
  • Anonym (blödning)

    Blöder från slidan när jag bajsar.

    Jag är gravid i vecka 6 (5+6) enligt FL.

    Sedan i söndags (under 5 dagar) har det kommit blod på pappret från slidan när jag bajsat. Brunt blod, ganska vattnigt och inga klumpar. Jag gjorde senast igår ett nytt gravtest som var positivt. Jag pratade med min husläkare och han sa bara att det är normalt att blöda lite (jag glömde nämna för honom att det var i samband med bajsning)... Ska träffa BM nästa fredag.

    Jag har förstått att det är normalt att småblöda lite ibörjan av graviditeten och vill inte springa till doktorn i onödan. Är det ett missfall så får man väl låta naturen ha sin gång. Är ju inte så mycket man kan göra åt det menar jag.

    Nu undrar jag iallafall:

    Är det någon annan som har haft som jag? (blod från slidan när man bajsar)
    Hur länge höll det i sig?
    Slutade det bra med en graviditet eller blev det missfall?

    Tack på förhand för eventuella svar.

  • Svar på tråden Blöder från slidan när jag bajsar.
  • Anonym (blödning)

    Många som har läst men ingen som känner igen sig? Jag puffar lite och hoppas på svar.

  • Anonym (blödning)
    Anonym (?) skrev 2011-03-03 09:59:14 följande:
    Är du säker på att blodet inte kommer från ändtarmen?
    Japp, 100% säker! Hade faktiskt föredragit att det vore så.
  • Anonym (blödning)
    Anonym skrev 2011-03-03 10:01:56 följande:
    Jag hade blödningar i början av min graviditet. En lite större (1/2 timme ungefär med klarrött blod) och sedan liknande det du beskriver, ljusbruna vattniga... Detta skedde för mig runt vecka 8-9. Pratade med sjukvårdsupplysningen som sa att det troligtvis inte var något farligt, men dom rekommenderade mig att ringa och kolla med Mvc. På Mvc svarade dom att det är ganska vanligt med mindre blödningar. Bla kan det bero på att små kärl i livmodern kan brista i och med att den börjar växa... I ditt fall kan jag tänka mig att det kommer i samband med att du bajsar kan bero på att du "krystar" och att detta resulterar i små blödningar... Men jag skulle rekommendera att du ringer och pratar med Mvc, för din egen sinnesfrids skull... Onödigt att gå omkring och oroa sig... För mig slutade blödningarna efter ca 1 1/2 vecka, och jag har nu 4 veckor kvar till förlossning... Lycka till!! Massor av kramar!!
    Tack för ditt svar!
    Jag känner också att det kan vara när jag "krystar". Nu äter jag linfrön varje dag och försöker hålla det relativt löst men det blöder ändå.
    Jag bor inte i Sverige och har inte haft mitt första möte med BM här ännu så jag vet inte riktigt var jag ska ringa eller ta vägen med mina frågor... Måste ta reda på det.
    Tack än en gång för svar.
  • Anonym (blödning)
    Anonym (lika) skrev 2011-03-03 10:06:11 följande:
    I vilken vecka är du?
    Jag hade i v.14 liknande. Klarrött blod en gång på pappret. Blodet kom från slidan men upprepade sig inte.
    Jag kontaktade barnmorskan å fick nästa dag komma på UL för kontroll. det visade sig att min moderkaka låg under livmodern och att någon liten blodådra hade brustit när livmodern hade växt. Inget farligt var det och allt såg normalt ut.
    Att moderkakan var under och ner mot öppningen var dock inte så bra så det är uppföljning för att se om den stiger upp till sidan som den bör.

    Hoppas det inte fortsätter alltför många dagar för dig.
    Jag är bara i vecka 6 än så länge. Blodet är brunt och har varit så i 5 dagar nu...

    Vad skönt att ditt inte var något farligt. Hoppas det moderkaka flyttar på sig då.

    Tack för ditt svar.
  • Anonym (blödning)
    Anonym (?) skrev 2011-03-03 10:10:23 följande:
    Om det är så att det är dessa naturliga småblödningar som kan komma sådär i början tror jag inte att dem kommer för att du krystar när du skiter. Däremot så blöder du en så pass liten mängd så ligger blodet kvar i slidan och när du sedan skiter så pressar du ut det lilla blod som samlats i slidan. Jag ringde en gång för att fråga varför jag hade bruna flytningar (var orolig för en infektion eller något) men det visade sig att det var inga bruna flytningar utan jag mellanblödde lite och när det kommer så pass liiite blod blir färgen brun. Så i ditt fall är det ju så små mängder. Så länge du inte har ont och så länge blödningen inte blir större behöver du inte oroa dig tycker jag :)
    Ahhh, det är klart. Kan ju vara "gammalt" blod som du säger. Som kommer ut när jag går på toa... Hoppas det. Jag avvaktar nog tills nästa fredag då jag ska träffa BM. Blir det värre får jag väl åka in till sjukan.

    Tack tack.
Svar på tråden Blöder från slidan när jag bajsar.