• t0va

Är hon döv?

Sådär funderade vi också, ibland så reagerade sonen inte alls. Vända sig efter röster kommer senare, mellan 4-6månader så börjar de göra det och reagera på ljud. 

Är först nu när sonen är 6måander som han kan bli rädd och reagera, tex. matberedaren har vi kunnat starta utan att han brytt sig, nu den senaste veckan har han börjat bli rädd. Så jag tror ni behöver avvakta lite.

Man kan ha hörselskador trots att hörseltestet är ok, men hon är så liten så vänta lite till.  

• t0va

Fast när de sover så reagerar det inte alltid. När sonen var 2.5månader så hade vi med honom till en idrottstävling, där startade de loppet med startpistol och det gick så fort så jag hann inte med att ta på hörselskydd. Alla vuxna hoppade till men han reagerade inte, då var han vaken. Sen när han sov så reagerade han inte heller. 

Men du verkar jätteorolig så prata med bvc och se vad de säger. De kanske kan lugna dig eller i alla fall ta din oro på allvar så man kan kontrollera mer senare.  

• t0va
    Maroschka skrev 2011-03-06 11:46:30 följande:
    Just för tillfället känns det lite bättre nu. De flesta "testerna" har jag gjort när hon sovit men nyss medans maken stod och höll henne så slog pojken ihop 2 grytlock och då knep hon med ögonen ordentligt vid varje smäll. Dock tycker jag det är konstigt att hon inte hör samma ljud då hon sover men hon reagerade iallafall vilket måste vara pos
    Fast inte ens min man reagerar på sådana ljud när han sover och han har normal hörsel, så det betyder nog inget alls. Bra tecken att hon reagerade :) 
Svar på tråden Är hon döv?