Är hon döv?
Min kille "hörde" inget på hörseltestet när han var nyfödd och jag höll också på att göra alla tänkbara ljud hemma. (Sköterskan frågade om han reagerade på tex en gryta som faller till golvet...) Han reagerade inte heller på dessa ljud, men däremot på sånt som man kanske inte tror att de ska reagera på, tex om någon hostade till eller så. Däremot inte på grytor, telefoner, annat som föll i golvet etc. Antar att det är för att han har en storebror och är van vid en massa ljud från honom. Enligt sköterskan som utförde andra hörseltestet (som han klarade galant) så är de små så vana vid ljuden från syskon redan från fostertiden så de är inte särskilt ljudkänsliga. Storebror kunde gapa och leva rövare 20 cm från lillebror som ammade och han reagerade inte alls. Kanske det är så för din lilla också. Men visst är det oroligt, det förstår jag. Jag var helt övertygad om att lillkillen inte hörde nåt alls och kunde inte tänka på något annat innan vi fick gjort nytt hörseltest. Men om lilla tjejen reagerar på leksakerna så är det nog ingen fara ska du se, och som sagt så reagerade inte min lille plutt heller på grytor och grytlock, kanske lite med en blinkning precis som du skriver...