• Essa83

Ni som prickade ägglossningen - fick ni pojke eller flicka?

Vill först säga att denna tråd enbart handlar om nyfikenhet och inte något annat.

Det sägs ju att flickspermier är lever längre men är långsammare än pojkspermier och därmed har störst chans att befrukta ägget om man endast har sex några dar innan ägglossningen och låter bli det när den inträffar. Pojkspermier i sin tur lever kortare tid men är snabbare och om man prickar ägglossningen så blir det oftast en pojke som tittar ut nio månader senare.

Så, för er som haft koll på er ägglossning med test eller annan metod och därmed prickat den, blev det pojke eller flicka eller har det varit olika?

Är själv gravid och blir nöjd vad jag än får bara bebisen är frisk och med ett av ovanstående kön ;)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-03 10:34
    Tillägg: Med prickat ägglossningen menar jag naturligtvis er som hade sex på ägglossningsdagen.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni som prickade ägglossningen - fick ni pojke eller flicka?
  • lelle

Fast alla har vi ju prickat den ;) Men jag fårstår vad du menar.

• Essa83
    lelle skrev 2011-03-03 10:31:31 följande:
    Fast alla har vi ju prickat den ;) Men jag fårstår vad du menar.
    Ja men märk nu inte ord :P Jag menar såklart att man haft sex på själva dagen man har ägglossningen ;)
  • Dimitra

De som kommer att svara att de sexade när ÄL-testet visade positivt har i praktiken haft sex 1-2 dagar i förväg, bara så du vet

Jag hade sex några timmar efter min typiska ÄL-smärta och fick en flicka.

The Dimitra universe.
  • Essa83
    Dimitra skrev 2011-03-03 10:33:47 följande:
    De som kommer att svara att de sexade när ÄL-testet visade positivt har i praktiken haft sex 1-2 dagar i förväg, bara så du vet

Jag hade sex några timmar efter min typiska ÄL-smärta och fick en flicka.
    Jo vissa har inte läst igenom bruksanvisningen för de där testen. Blir alltid lika förvånad om hur dåligt pålästa vissa är. Köper man test vill man väl veta exakt hur de funkar? Annars är det ju som att kasta pengarna i sjön...
  • Dimitra
    Essa83 skrev 2011-03-03 10:35:32 följande:
    Jo vissa har inte läst igenom bruksanvisningen för de där testen. Blir alltid lika förvånad om hur dåligt pålästa vissa är. Köper man test vill man väl veta exakt hur de funkar? Annars är det ju som att kasta pengarna i sjön...
    Kunde inte ha sagt det bättre själv
    The Dimitra universe.
  • lördagsgodis

Men ettan använde vi inte äl tester men skulle tro att vi prickade den eftersom vi hade sex i stort sätt varje dag från mens till plus och det blev en pojke.

Nr 2 köpte jag äl stickor för jag tyckte det var roligt och vi hade sex varje dag mellan mens och plus då oxå men dagen jag fik pos på äl stickan var vi på middag hos gubbens mamma och jag kommer ihåg att jag drog in honom i gästrummet medan dom andra fixade middag och hade en snabbis, kanske inget jag kommer berätta för henne sen men då blev det alltså en tjej.

(¯`°?.¸ ღ ♥ ღEn prins & en prinsessaღ ♥ ღ .?°´¯)
  • ananda74

vi hade sex varje dag 5 dgr innan äl, på äl och en dag efter - flicka

nästa gång sex ett par dar innan äl - flicka igen

• LillaFlingan

pojke båda gångerna....:)

• MammaTillOliver

vi hade sex samma dag testet va positivt och dagen efter och vi fick en pojke för 5 veckor sen :)

Oliver 24/1-2011
  • Binan

Hade själv hört detta och hoppade dagen Innan, äl dagen och dagen efter ( sugen på en flicka) fick världens goaste kille!! :)

Svar på tråden Ni som prickade ägglossningen - fick ni pojke eller flicka?