• Essa83

Ni som prickade ägglossningen - fick ni pojke eller flicka?

Vill först säga att denna tråd enbart handlar om nyfikenhet och inte något annat.

Det sägs ju att flickspermier är lever längre men är långsammare än pojkspermier och därmed har störst chans att befrukta ägget om man endast har sex några dar innan ägglossningen och låter bli det när den inträffar. Pojkspermier i sin tur lever kortare tid men är snabbare och om man prickar ägglossningen så blir det oftast en pojke som tittar ut nio månader senare.

Så, för er som haft koll på er ägglossning med test eller annan metod och därmed prickat den, blev det pojke eller flicka eller har det varit olika?

Är själv gravid och blir nöjd vad jag än får bara bebisen är frisk och med ett av ovanstående kön ;)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-03 10:34
    Tillägg: Med prickat ägglossningen menar jag naturligtvis er som hade sex på ägglossningsdagen.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni som prickade ägglossningen - fick ni pojke eller flicka?
  • Essa83
    lelle skrev 2011-03-03 10:31:31 följande:
    Fast alla har vi ju prickat den ;) Men jag fårstår vad du menar.
    Ja men märk nu inte ord :P Jag menar såklart att man haft sex på själva dagen man har ägglossningen ;)
  • Essa83
    Dimitra skrev 2011-03-03 10:33:47 följande:
    De som kommer att svara att de sexade när ÄL-testet visade positivt har i praktiken haft sex 1-2 dagar i förväg, bara så du vet

Jag hade sex några timmar efter min typiska ÄL-smärta och fick en flicka.
    Jo vissa har inte läst igenom bruksanvisningen för de där testen. Blir alltid lika förvånad om hur dåligt pålästa vissa är. Köper man test vill man väl veta exakt hur de funkar? Annars är det ju som att kasta pengarna i sjön...
  • Essa83

Spännande detta. So far leder pojkarna men inte med så mkt då vi inte har fått så många svar för att kunna urskilja någon riktig tendens.

Alla i min mammas släkt hoppas på flicka. De senaste sex tillskotten på mammas sida med mina syskon, kusiner, kusinbarn och syskonbarn har blivit pojkar. Men för egen del så spelar det ingen roll. När jag var yngre ville jag nog ha en flicka först men sen systersonen kom har jag börjat dras mot att vilja ha pojke.

Vad som än kommer lär vara varmt välkommen :)

• Essa83
    Malan skrev 2011-03-03 20:33:37 följande:
    Vi har fem barn. De båda första barnen är "gjorda" samma dag jag haft ÄL-smärtor. De blev pojkar. De två nästkommande barnsnöd "gjorda" 4-5 dagar före ÄL. Den femte trodde vi definitivt var en flicka pga tidigare mönster, men nej, det blev en liten kille!
    Spännande här. Det verkar ju inte kunna gå att "välja" kön hur som helst :P
  • Essa83
    Decembra skrev 2011-03-03 22:36:20 följande:
    Tänkt på det där. Vanligtvis nöjer man sig inte med att ha sex EN gång kring dessa dagar
    Som oss, kaniner kring den veckan när äl visat positivt. Troligtvis har vi prickat äl och vi har två gossar.

Men vad säger att det inte var simmare från dagarna innan som vann loppet?
    Ja det är ju svårt att veta. Statistiken måste utgå från att man antingen bara haft sex innan äl eller bara på äl antar jag annars borde ju tjejerna ha en chans om de redan simmat upp och väntar när killarna kommer :P
  • Essa83
    Tinzchen skrev 2011-09-29 00:42:43 följande:
    Med första hade vi sex tre gånger på äl dagen.. Och med andra så hade jag fått missfall två veckor tidigare och på morgonen hade jag smärtor i magen. Då sa jag till sambon att antingen e de mens som e på g eller så har jag ägg lossning och ägglossning va de för 9 månader senare kom ytterligare en liten kille ut :) och idag plussade jag igen och denna gången blev bebis till dagen efter äl dagen.. Så jag tror på en kille till :)
    Jag prickade ju, tror jag. Enligt ul så blev han till fem dar tidigare men det tror jag inte på... Testade med Clearblues fertilitetsmonitor så är rätt säker på när lillemannen blev till. Får se när han vill kika ut :P
Svar på tråden Ni som prickade ägglossningen - fick ni pojke eller flicka?