Kvällsrutiner - när börja?
Fick våran pojk nr två för 1 månad sedan och trots att det är andra barnet så är allting från förra pojken som bortblåst!
Det jag funderar lite på är kvälls- och nattrutiner. Som det är nu går jag och lillkillen och lägger oss samtidigt (vid ca 21-21.30) och jag ammar honom och vi somnar (oftast) båda två. Det är väl en rutin i sig iofs... Hans lilla spjälsäng står fortfarande orörd bredvid våran. Jag har iofs inga större problem med att sova tillsammans så som vi gör nu och även om han somnar i sin säng så kommer han ju att vakna under natten och äta och då blir han antagligen liggande hos mig ändå. Men jag funderar iaf på när man kan börja jobba lite på sovrutiner för lillen. Vill INTE hamna där vi var (och är) med våran tvååring som fortfarande inte somnar på egen hand (tips på rutin-förändring där mottages oxå tacksamt...). Där har det varit ett ändlöst vaggande och han vaknar fortfarande varenda natt och somnar inte om ensam i sin säng.
Oj, det blev längre än jag hade tänkt... men som sagt, vill gärna ha lite idéer och erfarenheter från andra!