• Pallas

Lusthöjande och fördröjande medel

Jag behöver en "lusthöjande" spray/gel/kräm eller något, är det någon som provat och kan rekommendera något särskilt märke eller kommentera rent allmänt? Är nyfiken på hur det känns och vilken effekt det har. Jag äter en medicin som gör att jag har dels noll lust, och dels svårt att få orgasm. Finns det några hjälpmedel?

Har sett att det också finns typ bedövningsmedel för mannen, som ska fördröja utlösning. Funkar de? 

• Svar på tråden Lusthöjande och fördröjande medel
  • MiaHbg

Hej,
    det finns en hel del att välja mellan!
    På min sajt Lust50plus.se kan du hitta både fördröjningsspray och lusthöjande preparat, sprayer och geléer.
    Både för män och för kvinnor.
    Dessutom tips, råd och massor av inspiration!
    Lycka till!
    Mia

• Anonym (titti)

Det är viktigt att medlet innehåller L-arginin har jag läst mig till när jag behövde "något". Jag hittade den här texten nu när jag sökte om det från Aftonbladet (något år gammal artikel): 

Nästan hälften av alla kvinnor över 35 år har lustproblem, vilket kan jämföras med var tjugonde man.

För bara några år sedan fanns det inga lusthöjande medel för kvinnor på marknaden.

Men den senaste tiden har utbudet exploderat och i dag finns flera krämer och piller, de flesta med aminosyran L-Argin, som förbättrar cirkulationen i området kring vaginan.

-------------
    När jag behövde det hittade jag ett flytande medel som innehåller det ämnet L-arginin och man kan blanda i ett glas vatten så smakar det inget och heter Instant pleasure. Funkar bra för mig. Jag länkar nätbutiken jag köpte från HÄR
    Om du klickar in på avdelningen Apotek så hittar du det (och även fördröjningmedel såg jag nu)

Lycka till!

• Pallas

titti: hur var känslan? Blev du "kåt i huvudet" eller bara känsligare för stimulering?

• MiaHbg

Av argininprodukter gillar jag helt klart Viamax Sensitive gel bäst (jag har provat en del genom åren...).
    Den ger ökad blodcirkulation och ökar då känseln.

Efter hand som gelen får verka, känner man sig mer och mer varm och upphetsad i genitalierna, något som såklart påverkar även huvudet.
    När det sedan är dags för stimulans, ökar känseln betydligt.

Denna gel är framtagen för kvinnor, men jag vet män som också gillar den SKARPT!

• Anonym

Jag kan rekommendera dig sprayen "Intimate Spray". En riktigt skön spray som höjer effekten hos både tjejer och killar. Det som är bra med denna är att effekten kommer direkt och inte en stund efteråt som på många andra krämer och sprayer.
    Finns att köpa här  http://www.intima.se/intimate-spray--50-ml-p-1164-c-215.aspx

• Pallas
    Anonym skrev 2011-03-15 17:47:17 följande:
    Jag kan rekommendera dig sprayen "Intimate Spray". En riktigt skön spray som höjer effekten hos både tjejer och killar. Det som är bra med denna är att effekten kommer direkt och inte en stund efteråt som på många andra krämer och sprayer.
    Finns att köpa här  www.intima.se/intimate-spray--50-ml-p-1164-c-...
    Håller den i sig, eller är det nåt man sprejar på innan sex bara? Ökar den känsligheten på sikt?
Svar på tråden Lusthöjande och fördröjande medel