Hur hade du reagerat om sjukvården sa....
Hade BVC sagt att min dotter var sen hade jag inte reagerat alls förutom att jag hade blivit irriterad eftersom hon inte är sen.
Hade BVC sagt att hon hade en utvecklignsstörning hade jag frågat vad hon baserade uttalandet på eftersom miina barn verkar friska. Sedan hade jag nog tyckt att sköterskan var konstig och bytt BVC. Nu är dock min lilla 8 månader och jag känner att jag inte vill ropa hej förrens jag kommit över ån, att hon är drygt ett år förrens man börjar titta på sådant, men hade någon sagt att min stora som är 2 har en utvecklingsstörning hade jag ifrågasatt BVC kompetens.
Termerna är helt olika för mig, eftersom sen inte behöver betyda mer än just sen. Utvecklingsstörning är ju betydligt mer och sen kan ju vara en indikator på att allt kanske inte är rätt så att säga.
Men det känns som om det inte riktigt det svaret du fiskar efter.
Om vi ponerar att min dotter hade varit sen så hade jag ju givetvis varit orolig. En bra BVC säger ju inte så om det verkligen inte förhöll sig så att hon verkligen var sen. Hade BVC sagt att de misstänkte en utvecklingsstörning och dottern var sen i utvecklingen så hade jag ställt en rad följdfrågor och frågat bland annat vad för typ av utvecklingsstörning, vad finns det för hjälp och stöttning att få, vad kan jag göra för mitt barn för att underlätta o.s.v.
Var det något sådant svar du var ute efter?