Småbarnsåren är fördjävliga! Hur ska man stå ut????
Ja, altså jag älskar mina barn. jag två, en fyraåring och en bebis. Det är inte dem jag menar.... men hur fan får man livet att funka! Man är föräldraledig, så man har inga pengar, när man väl har barnvakt kan man altså inte roa sig så som man kanske vill och behöver, tex åka på spa, med partnern.... Man kan inte ens gå ut och äta för det är för dyrt! Hela tiden ska man vända på kronorna. Ovanpå det harn man sällan tid för varandra i relationen, all tid går åt till logistik, för att få allt att funka. Sen ska man (eller vill man kanske) träna och ha lite tid för sig själv och sina vänner, hur ska man hinna med allt! Här hemma sitter vi varje söndag när barnen sover och planerar den kommande veckan, vad vi ska äta, vem som ska laga mat, vem som har aktiviteter vilka dagar, (han har två dagar som är "hans" och jag har två) Ovanpå detta så jobbar han extra för att vi ska kunna åka på lite roligheter både med barn och utan, det gör att vi är för trötta för att ens orka tänka på sex.... Hur fan tar man sig igenom detta utan att sluta älska varandra? Vi har inte ens tid att diskutera vad som händer i världen längre
Finns det fler som känner som jag? Hur har ni gjort? Ni som tagit er igenom detta, hur har ni gjort?