• 87Malin

Finns det någon som är gravid i östersunds området??

Jag fick reda på för en tag sen att jag är gravid och undrar nu om det finns fler i östersunds området som är det? Skulle vara kul om man kunde prata med någon som finns i "närheten" om ni förstår hur jag menar :D

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-06 19:42
    Det skulle vara roligt om ni vill lägga upp bilder på era magar, jag har tänkt att göra det när jag vet vilken vecka jag är i.

• Svar på tråden Finns det någon som är gravid i östersunds området??
  • JFM

Här har du en! Glad
    Jag bor lite utanför stan, men nära. =)

Jag är i v14. Hur långt gången är du?
    Jag antar att 87 står för året du är född? Isf är jag lite äldre än dig, jag är 34.

• 87Malin

Hej!
    Jopp 87 står för året jag är född, Jag vet inte riktigt hur långt gången jag är mellan 1-9 veckor, ska iväg i slutet på mars för att kolla..

Vad roligt att det finns nån i närheten, jag har två redan som jag känner som ska ha i år, ena i augusti och den andra i september..

• Myrtuva

Jag e oxå här!! =)
    28 år och i v 5 så än är det nytt. Hoppas bara att den vill bo kvar i magen, har haft både MF och MA så jag är så himla lur på om jag ska gå privat eller om jag ska höra på bvc om jag får göra vul tidigare men det tror jag knappast att jag får.
    Hur ska ni göra/har gjort?

• JFM

Hej!
    Eftersom jag har gjort IVF så har jag gått privat och fick göra 3 VUL där. Sedan har jag även gjort KUB-UL eftersom jag är så gammal. Så jag har redan kollat på min lilla fyra gånger. Nu inväntar jag kallelse till RUL.

Tycker absolut du ska be att få komma och göra VUL via barnmorskan i första hand, annars privat, om du känner dig orolig. VIlket jag förstår om du genomgått både MF och MA.
    Jag håller tummarna att det ser bra ut!

• bubblan05

Hej Jag e oxå här:) Försökte få göra ett kub test, men blev nekad då jag e 33 och inte 35 :( Leta efter privat här i jämtlands län, men finns tydligen ingen privat att vända sig till här omkring! vad jag fått höra, Vet ni ? Är nu i vecka 14..

• JFM

Vet inte riktigt om det finns någon privat som gör KUB-test.
    KUB-ultraljudet gjordes på sjukhuset när jag gjorde det iaf. Kan inte komma på att jag hört att det finns någon annan som gör det. Dessutom är det nog rätt bråttom om du ska göra det om du redan är i v14, tror det är sista veckan du får göra det.
    Jag är 34, men hinner bli 35 innan jag ska föda därför fick jag göra det.

• JFM
    87Malin skrev 2011-03-03 20:38:41 följande:
    vad är ett KUB-test??
    Det är ett kombinerat blodprov och ultraljud, som kan ge en liten riktlinje om risken för kromosomförändringar. Om man har stor risk så kan man välja att gå vidare med fostervattenprov sedan. Liten risk så behöver man inte fostervattenprov.
    Blodprovet kollar de av två olika hormonvärden har jag för mig och på ultaljudet kollar de längd på fostret och bredden på nackspalten och även längden från öra till öra på huvudet har jag för mig hon kollade. Tillsammans med min ålder och mitt BMI så fick de tydligen fram siffror på risken för att mitt barn skulle ha kromosomförändringar. Så har jag förstått det. =)
  • tokmonkan

Hej! Östersund men är dock i v.37....Den enda privata klinik här är hos Ove Jörgensen och han gör varken UL el NUP KUB.....Tror jag hörde om nån som åkte till Sundsvall....

• Myrtuva
    JFM skrev 2011-03-03 19:24:06 följande:
    Hej!
    Eftersom jag har gjort IVF så har jag gått privat och fick göra 3 VUL där. Sedan har jag även gjort KUB-UL eftersom jag är så gammal. Så jag har redan kollat på min lilla fyra gånger. Nu inväntar jag kallelse till RUL.

Tycker absolut du ska be att få komma och göra VUL via barnmorskan i första hand, annars privat, om du känner dig orolig. VIlket jag förstår om du genomgått både MF och MA.
    Jag håller tummarna att det ser bra ut!
    Ja jag ska faktiskt ta och ringa idag och prata med dom, får jag samma BM som jag hade sist så tar jag privat utan tvekan. Det va den hemskaste och omänskligaste människa jag träffat på länge. Hon va hemsk!
    Visst är det tidigast v 6 som man kan se hjärtaktivitet? Har dom VUL utrustning hos BM?
    Annars får det bli Jörgensen.

Sköt om er tjejer! =)

Svar på tråden Finns det någon som är gravid i östersunds området??