• Xay1de

Kan inte äta längre. Normalt? Inga hungerskänslor

Jag vet att det kan vara svårt att äta några större mål mat i slutet på graviditeten eftersom det är rätt fullt därinne, men på två dagar har jag bara lyckats få i mig en liten bit pizza, en risifrutti och en halv kanelbulle. Jag går in i v. 40 på söndag och jag har absolut noll och ingen aptit. Jag har inte minsta lilla hungerskänsla. Jag fick nyss i mig risifruttin jag listade ovan. Det är det första jag äter idag, men jag var inte hungrig. Åt bara för att jag kände att jag måste få i mig nåt. Jag är trött, tung, magen är som cement och jag kan knappt ta mig framåt. Mat är inte ens att tänka på.

Med första barnet åt jag som en häst i slutet av graviditeten, var jämt hungrig. Nu kan jag inte ens få i mig en halv macka utan att känna mig spyfärdig. Är det som det ska eller?

• Svar på tråden Kan inte äta längre. Normalt? Inga hungerskänslor
  • gravid01

ja är bara i vecka 32+1 men känner mig inte heller hungrig å när ja är små hungrig så känner jag mig inte alls sugen på nånting. Och får verkligen jätte dåligt samvete för de eftersom jag vet att både jag och bebisen behöver mat.

• Chanel01

Hej,
    Jag är i vecka 38 och skall genomgå kejsarsnitt nästa vecka. Har tappat apetiten också helt och kan äta bara pyttesmå portioner. Försöker trycka i mig mat för bebbens skull, det blir mest frukt och sallad och annat lätt som jag får i mig.  Har också svårt att hålla i maten pga att bebben ligger i säte och trycker upp det mesta:)

• dripdrop

Det är nog normalt. Tänk på att dricka mycket (även att man måste kissa hela tiden) så du inte blir uttorkad då det ju går åt mkt vid förlossningen... Ät lite lite och oftare kanske?

Svar på tråden Kan inte äta längre. Normalt? Inga hungerskänslor