Inlägg från: Fru Lillstrumpa |Visa alla inlägg
  • Fru Lillstrumpa

emotion xtreet

elinville skrev 2011-03-04 14:58:01 följande:
    veh: Tack för infon! Funkar den som en vardagsvagn eller är det enbart en resvagn så att säga? Är den stabil, eller för lätt och därmed vinglig? Vi bor "trångt" och har liten bil så skulle vilja ha en liten vagn man kan använda alltid men det kanske denna är för enkel för? Hur kändes den att köra?

Frågade om äppte köp på babylooba.se men det får man inte om man packar upp vagnen och provkör den, däremot kan man få den hos dem för 2400 mha av rabattkod från babyshopping.se
    De sa även att i Sthlm har prinsenkronan (eller vad de heter som säljer den i Sverige heter) ett showroom där man får känna och klämma på vagnen. Men jag bor i Malmö...
    Jag har precis fått upp ögonen för denna vagn, hade en babyjogger city mini, men eftersom bromsen släppte ett antal gånger när dottern låg opch sov i den ville jag inte ha den kvar. På Babyland sa de att de inte hittade något fel, men att bromsen hade en klen konstruktion? Konstigt att bromsen ska få släppa när en 10-månaders ligger i och sover och knappt rör sig???

I alla fall, vart hittade du den här rabattkoden? När jag trycker på länken babyshopping.se, eller skriver i www.babyshopping.se kommer jag inte till någon webplats. Jag bor i Stockholm så jag funderar på att bege mig till t ex pappaprylar och klämma på den.

Uppdatera gärna när du fått vagnen, jag är jättenyfiken!! Särskilt angående liggläget, ser inte riktigt ut som fullt liggläge på bilderna?
  • Fru Lillstrumpa

Tack elinville!

Den ser ju toppen ut, ska bara komma på att sätt att motivera för maken varför vi behöver en tredje barnvagn... Om det inte är för mycket besvär, har du lust att mäta innerlängden när den är i liggläge? Det ser inte ut som riktigt fullt liggläge på bilderna, hur tycker du det funkar?

Jag är annars intresserad av en Chicco Liteway, hur tror ni den står sig i konkurrensen? Jag måste komma iväg och klämma på dem, snarast!!

• Fru Lillstrumpa

Har skrivit i denna tråd tidigare, men har inte kommit till skott att titta på någon än. Blir mer och mer sugen på en emotion xtreet dock. Ska försöka hitta något ställe här i Sthlm att klämma på den (gärna norrort) - någon som vet vart?

Frågar också som bohusbebis, kan man hitta den billigare någonstans? Elinvilles rabattkod från barnshopping.se gäller tyvärr inte längre.

Svar på tråden emotion xtreet