• veh

emotion xtreet

Jag har den inte, men har haft möjlighet att klämma och känna på den, och var också sugen på den.

Fördelar:
    - Fyra enkla hjul, inga skumpiga dubbelhjul som kan bli skeva och skumpiga. Framhjulen kan låsas.
    - Bra kvalitet på hjulen.
    - Smidig väska att lägga den i när den är ihopfälld. Två hjul sticker ut, dock. Nackdel ifall man vill packa in smutsiga hjul i bagaget, men smidigt om man vill dra vagnen efter sig ihoppackad. T.ex. på en flygplats...
    - Jättebra fäste för regnskydd och insektsskydd (fästs med dragkedja i sufflettkanten) Plus för att dessa också ingår! Regnskyddet var bra också, mycket genomskinligt så att barnet ser ut ordentligt, men en bra plast som jag tror håller för upp och nedpackningar.
    - Inga anmärkning på sufletten. Finns en tittlucka, och i övrigt går den fram helt ok långt...
    - Det uppenbara - liten, lätt och smidig. Och snygg!!!
    - En handledsrem, så man inte råkar tappa vagnen.
    - Fotbroms om man stannar vagnen.
    - Bra liggläge
    - Bra varukorg

Nackdelar:
    -Något för smal i sitsen, kanske? Om barnet inte är väldigt knubbigt så får det säkert plats, men det kanske inte är mycket marginal kvar. (Men man får väl inte en liten vagn, utan att kompromissa på någon punkt...)
    - Jag gillade inte riktigt ryggstödsläget när det var helt uppfällt. Hade velat att det gick att dra upp litet mer, så barnet blir sittande mer upprätt? 

Vad jag glömde kolla på: Fjädringen på hjulen...

Och jag har dessutom valt en annan vagn, en Babyjogger City Mini 4 wheels. Den går att få nästan lika liten, om man plockar bort hjulen. Så den funkar om vi ska ut och resa, vilket vi antagligen inte kommer göra i någon större utsträckning. Vi väntar med långresor tills barnet och ev. syskon är större... Så vårt behov var mer en extravagn som inte tar alltför stor plats i bilen, och kan användas under ett bra tag framöver. Och då gillade jag inte riktigt nackdelarna med den smala sitsen, eller det litet tillbakalutade sittläget. Men skulle jag haft någon långresa med flygbyten, eller där man ska ha med sig vagnen när man är på resande fot utan hyrbil så skulle jag lätt valt denna vagnen!

• veh

Jag tyckte xtreeten kändes stabil och gedigen, bra kvalitet Inte minst hjulen, kändes smidiga och lättrullade och som att de håller för det mesta. Trots att de inte är jättestora. Varför har ingen annan tänkt på att göra barnvagnshjul på samma sätt som inlineshjul?

Nu har jag ju bara rullat den inne på butiksgolvet, men den kändes som sagt stabil och bra.

• veh

Kul att du är nöjd! Det var jag som tyckte att den verkade smal, men trevligt att höra att det inte verkar vara så

(Jag håller nog fast vid mitt val av Babyjogger City Mini dock...)

Svar på tråden emotion xtreet