Inlägg från: elinville |Visa alla inlägg
  • Svar på tråden emotion xtreet
  • elinville

veh: Tack för infon! Funkar den som en vardagsvagn eller är det enbart en resvagn så att säga? Är den stabil, eller för lätt och därmed vinglig? Vi bor "trångt" och har liten bil så skulle vilja ha en liten vagn man kan använda alltid men det kanske denna är för enkel för? Hur kändes den att köra?

Frågade om äppte köp på babylooba.se men det får man inte om man packar upp vagnen och provkör den, däremot kan man få den hos dem för 2400 mha av rabattkod från babyshopping.se
    De sa även att i Sthlm har prinsenkronan (eller vad de heter som säljer den i Sverige heter) ett showroom där man får känna och klämma på vagnen. Men jag bor i Malmö...

Maja 0707, Malte 1002
  • elinville

veh:
    en fråga till. Jag har också kollat på city mini 4 wheels, känns de lika annars när man ta i dem och kär dem? Alltså jag menar lika stabila och "rejäla"?

Maja 0707, Malte 1002
  • elinville

Inte köpt någon än, men kommer nog beställa en imorgon! Lovar återkomma med info om den.
    Om ngn annan vet så tveka inte att skriva! Särskilt intresserad av ev. nackdelar

Maja 0707, Malte 1002
  • elinville

Nu har jag fått vagnen och är heeelt såld! Den är suverän, super lättkörd oavsett om det är min ettåring som åker eller min 3½ åring, supersmidig! Snurrar runt en ett-öring, rullar lätt och den är superlätt. Samtidigt som den är lätt så är den ändå stadig och robust för att vara så lätt. INte som en BRIO race såklart, men inte som nån fesig paraplyvagn. Hjulen känns jätte bra, inte alls rickiga som jag tycker sulkys med småhjul kan vara. Vi kommer använda denna som en vardagsvagn, inte som en extravagn, sen att den är så lätt att ta med sig överallt gör ju bara saken bättre eftersom vi reser ganska mkt fram och tillbaka till mor- och farföräldrar.
    Den minus som jag kommit på hittils är att man inte kan ha så tunga saker hängandes på vagnen där bak, som tex en tung skötväska, och släppa vagnen för då finns risken att den ramlar baklänges. Den var för lätt för det med ettåringen i, men inte när 3½åringen satt i.

Någon skrev att de var rädda för att densnabbt skulle växas ut, att den var smal. Nej, det skulle inte jag påstå. Min 3½-åring somnade i bilen till IKEA så vi la över henne i vagnen där hon kunde förtsätta sova. Nu åker hon ju inte vagn annars men den funkar alltså på ett barn på ca 105 cm också Ska få över en bild på detta!

Maja 0707, Malte 1002
  • elinville

bilderna är klickbara
    sista bilden är i fältt läge med regnskydd

Maja 0707, Malte 1002
Svar på tråden emotion xtreet