Inlägg från: bohusbebis |Visa alla inlägg
  • bohusbebis

emotion xtreet

har den inte men blev just tipsad om att www.pappaprylar.se i stockholm också har den om man vill k änna på den. Såg att dunderbutiken säljer ut just den röda på tradera och blocket
    Är på jakt efter en LITEN och lätt resevagn, och lätt var den ju verkligen 5,5 kg tror jag. Skulle vilja veta hur de där små hjulen rullar bara... som inlines står det, men hur är det med fjädring? Just fjädrinngen är väl det jag hakat upp mig på med den...
    Åxå nyfiken på om nån har erfarenhet...
    Den röda är ju supersnygg f ö

• bohusbebis

Hur stort barn tror du sitter okej i denna, vår dotter är ganska liten - fyller 3 år i sommar

• bohusbebis

Vi har en Phil&teds syskonvagn/singelvagn som vi använder som vardagsvagn - och en Bee+ som resevagn/finåka - men den är liksom inte så liten hopfälld och inte optimal som slit å släng. Däremot oslagbar sitt- och körkomfort.... har varit lite inne på att byta ut Bee:et  snyft, till förmån för en liten resevagn, men man blir så kräsen...

• bohusbebis

Kan åxå tipsa om Quinny Zapp Xtra som är väldigt liten och läcker tycker jag.

• bohusbebis
    elinville skrev 2011-03-07 22:56:56 följande:
    Jag har beställt en nu, får den i veckan! Spännande!
    Åh så spännande! Varifrån ? Du får gärna lägga upp bilder här i tråden sen
  • bohusbebis

den ser jätteläcker ut! Kanske lite "baktung" när den är i liggläget... Men så här "irl" ser den väldigt mycket mer robust ut än vad jag föreställde mig på reklambilderna. Hur var det med fjädring? Känns den hyfsat fjädrande?
    Du har inte lust att försöka ta nån bild på hur stor/liten den blir när den är hopfälld?

• bohusbebis

Kan inte riktigt släppa tanken på denna vagn (trots att vi har lite för många redan....) Fick hem en Freerider, ståbräda och sparkcykel i ett, och den har liknande hjul som rullar otroligt lätt... Hade ju varit läckert om den passade på denna vagn åxå (sonen släpper inte freeridern långt ifrån sig....) Det som krävs är en "tvärslå", dvs en horisontell hjulaxel som inte är för tjock... (freeridern funkar på Mountain Buggy-vagnar, men ännu inte på vår Phil&Teds, skulle inte tro att den nånsin kommer passa på Bugaboo Bee:et som väl är den av våra vagnar som motsvarar xtreet;en bäst). Alla vagnar som inte är kompatibla med freeridern kommer troligtvis att bli stående (om vi behöver storebror+brädan med oss vill säga)
    Vad tror ni, finns det en horisontell hjulaxel (ser ut så på de produktbilder jag tittat på)??

• bohusbebis
    elinville skrev 2011-03-28 16:06:57 följande:
    Bohusbebis: Där är en "stång" mellan bakhjulen som är ca 1 cm i diameter så det borde funka tycker jag
    OOOOOO, måste klämma på den!!! Såg att Nidz4Kids vid Backaplan i Gbg sålde den. Nu ska jag bara göra mig nåt ärende dit..... (å förbereda mig på att "byta ut" Bee:et...)
    Axeln på vår mountain b är ca 1,5 cm och där funkar adaptern, borde ju "bara" vara att fylla ut med nån bit plaströr eller ngt... Undrar om det blir baktungt med ståbräda på. Tack Elinville!
  • bohusbebis
    Apanda skrev 2011-04-01 09:48:04 följande:

Jag har köpt en Röd, sååå underbart snygg och smidig, vi skall ut och resa till Påsk så det skall bli jättekul att använda den, snyggt med myggnät i samma färg som vagnen och transportväskan. en superfin vagn jag e sååå glad och nöjd.  Är det någon som varit ute och rest med vagnen?

Åh så sugen jag blir. MÅSTE komma till att få se en "live". Hade du möjlighet att se på någon av de andra färgerna? Är lite sugen på en röd, svart eller beige....
  • bohusbebis

Ooo, jag tror jag ska få tillfälle att klämma på en Xtreet på torsdag!!! 2995 tar de på Nidz4Kids i GBG tror jag, de ligger väl däromkring i pris eller? Blir det billigare att beställa på nätet?

• bohusbebis
    Fru Lillstrumpa skrev 2011-04-13 10:13:56 följande:
    Har skrivit i denna tråd tidigare, men har inte kommit till skott att titta på någon än. Blir mer och mer sugen på en emotion xtreet dock. Ska försöka hitta något ställe här i Sthlm att klämma på den (gärna norrort) - någon som vet vart?

Frågar också som bohusbebis, kan man hitta den billigare någonstans? Elinvilles rabattkod från barnshopping.se gäller tyvärr inte längre.
    såg att pappaprylar.se låg en hundring under övriga på blocket + fri frakt. Pappaprylar finns väl i sthlm någonstans, tror de har butik i gustavsberg men nån mer stans kanske?
  • bohusbebis
    Obestämd Blev lite besviken på Xtreeten efter en snabbtitt utan barn idag... Men så stod den intill BabyJogger city mini som kostade lika mycket och kändes mycket mera "vagn"... Visserligen 2 kg till men jag upplevde inte att det kändes så mycket när man provlyfte... Nu har jag dock svårt för city minins utseende, det är nåt med "balansen" på den med sin överdimensionerade sufflett och lite kobenta hjulchassi... Hmmm... får fundera lite till....
Svar på tråden emotion xtreet