Inlägg från: elinville |Visa alla inlägg
  • elinville

Absolut! Ska försöka fixa det imorgon, ska strax iväg och jobba natt

Maja 0707, Malte 1002
  • elinville

Hehe...fortsatt nöjd, mer uppdatering kommer! Har inte hunnit i helgen!

Maja 0707, Malte 1002
  • elinville

Denna behöver man verkligen inte putta på , den rullar superlätt, nästan för lätt :p Men där finns ett vristband om man skulle tappa taget och det känns tryggt.
    Det enda jag märkt hittills (och då fick jag ändå provköra den i litelite snö i helgen) är att den kan vara lite knivig att köra på kullersten med om man inte passar sig, den fastnar liksom lätt med båda framhjulen mellan två stenar. Men det är mest om man stått stilla, har man bara fart hela tiden så fastnar den inte.
    Ett annat litet minus för vår del är att det inte är höjbart styre och mannen är 2 meter, men det funkar.
    Grus har funkat bra, kkörde även i lera och då rullar den ju segare, då får man putta

Maja 0707, Malte 1002
  • elinville

Bohusbebis: Där är en "stång" mellan bakhjulen som är ca 1 cm i diameter så det borde funka tycker jag

Tjimmen: Ja, alltså först så tyckte jag det inte såg ut som den hade någon fjädring alls, men när man kör på grus och ojämnt underlag så skakar den inte så våldsamt som jag trodde och då upptäckt vi att där finns som ett mellanrum mellan vagn och hjul om du förstår som gör att den kan svikta lite. Men det är ju ingen supefjädring som det finns i de stora vagnarna.

Maja 0707, Malte 1002
  • elinville
    Apanda skrev 2011-04-01 09:58:00 följande:
    Jag har sett den svarta och den beigea de är jättesnygga, men jag har en svart sittvagn, men vill ha lite färg:) så det blev rött. den e såå fin:)
    Jag köpte också den röda, som en liten ferrari
    Maja1978 skrev 2011-04-02 07:41:19 följande:
    Rabattkoden fungerade nu i mars också? Det var ju från ett nyhetsbrev som är märkt med "februari" så tvekade om koden fortfarande var aktuell...

Ingen aning om jag ska vara ärlig... men jag använde ju den i början av mars åtminstone

Maja 0707, Malte 1002
  • elinville
    Fiap skrev 2011-04-07 14:07:14 följande:
    Nu har jag slagit till på en, det blev en sandfärgad! Nu längtar jag snart ihjäl mig innan den kommer hem!
    Grattis! Du kommer inte att bli besviken!! Jag är så fruktansvärt nöjd med min, har aldrig varit så nöjd med en vagn förrut
    Maja 0707, Malte 1002
  • elinville

Jag har denna som vardagsvagn, och nej den är inte platsig. Men den är lätt och rullar som ett kullager
    Exakta mått kan jag kanske mäta en dag när jag får tid Den är liten, men min dotter på 3½ får plats - se bild i tråden.
    Jag har tidigare haft  nästan bara BRIO-vagnar: BRIO Happy, BRIO race, En gammal BRIO med 3 hjul som inte görs längre, BRIO race, BRIO sing och så en sån där vanlig ranglig plastig paraplyvagn

Maja 0707, Malte 1002
  • elinville

bohusbebis: Jag kände tvärtom, var helt innen på en city mini tills jag stötte på xtreet. Men det är ju så olika hur man tycker så det är tur det finns så många olika

Apanda:

Maja 0707, Malte 1002
  • elinville
    Laguna skrev 2011-04-25 20:27:44 följande:
    Skulle du ts kunna mäta handtagshöjden? Jag var ju o tittade o tyckte allt såg bra utom att den kändes så låg att köra.
    Den känns låg att köra men min man är 198 cm och han kan köra den. Men håller med,  för oss är det det största minuset att handtaget inte är ställbart.
    Maja 0707, Malte 1002
  • elinville

Det är den bästa vagnen jag har haft, rullar fortfarande hur smidigt som helst, är lättkörd och liten och smal och man kommer förbi trånga utrymme.
    Negativt är att den är "för" lätt för att hänga tunga saker på, och man måset ta ut allt innehåll i korgen för att kunna fälla ihop den till max. INte för att det behövs när man ska ha in den i bilen, men om man vill cykla till stan och ta vagnen på ryggen är det lite störigt att man inte kan ha saker i. En annan sak är att den är ju smal och "slimmad" eller hur man ska säga, så man får se till att nappar sitter fast i napphållare för trillar den ur så blir den oftast inte liggande i vagnen utan ramlar ur.

Maja 0707, Malte 1002
  • elinville
    pickadoll skrev 2011-06-04 00:39:03 följande:
    Fick hem min (vår) Xtreet nu ikväll och allt verkar toppen! Har en fråga till dig som har en 3,5 åring i den. Hur mycket väger hon och hur lång är hon? Vår ettåring är rätt lång och väger kring 13kg och maxvikten i vagnen är 15kg (i Sverige). Men så verkar det vara på nästan alla sulkys? Även om dom klarar mycket mer egentligen. Blir lite fundersam bara.. Jag tänkte ju använda den så länge det går och om ni har den till er 3,5åring borde ju vi kunna ha den ett tag till :)
    Om det är mig du menar, som har lagt upp en bild med vår 3½åring i vagnen, så är det inte hon som använder vagnen till vardags. Hon åker inte vagn alls längre, utan det är vår 1½åring som använder den. MEN vår 3½åring får utmärkt plats i den och har åkt i den ett par gånger när hon varit trött och hängig. Hon är 107 cm och väger 19 kg.
    Maja 0707, Malte 1002
  • elinville

Som stadsvagn är den super tycker jag, som off road inte alls bra så klart

Maja 0707, Malte 1002
Svar på tråden emotion xtreet