Inlägg från: Dinturiel |Visa alla inlägg
  • Dinturiel

Malmö Holma

Tænkte høra mig før om hur Holma i Malmø ær. Har snubblat øver en lægenhet dær, och beskrivningen av området låter vældigt lockande nær man har små barn.
    Men nu vill jag ha lite information från er malmøbor. Hur ær det dær?

• Svar på tråden Malmö Holma
  • Dinturiel

Ok. Om man vill hyra privat, vart vænder man sig bæst då?

• Dinturiel

Har varit in och kollat dem.

• Dinturiel

Det ær vårt andra alternativ

• Dinturiel

Ok. Hur barnvænligt ær det då? Har en på 2½ och en som snart blir 1.

• Dinturiel

Ok, så det ær innergård. Just nu bor vi i en lægenhet med gatan rakt utanfør dørren och ingen gård øver huvud taget, utan møjlighet før utomhusaktiviteter førutom i parkerna. Ær den stor innergården?

• Dinturiel

Ær lite nyfiken på vad som ær fel med Holma. Kan ni motivera lite?

• Dinturiel

Varfør inte.. har fått veta det av flera, men inte någon motivering till varfør man inte ska gøra det.

Så varfør inte?

• Dinturiel

Ok, nu har man lite mer køtt på benen. Ska ta det med min man, nær det går att prata lite mer med honom. Får inte så bra svar just nu

• Dinturiel

Sheeba: Min man kommer pendla till Køpenhamn (Ballerup) så han har restid på ca 1½ timme ræknat från Malmø C. Så det kommer redan som det ær bli tidiga mornar och sena kvællar, vilket leder till sena middagar før oss som familj. Så allt som kan kortas ner i pendelavstånd underlættar.
    Dærfør hade Holma varit bra eftersom han kunnat åka från Svågertorps station istællet før Malmø C.
    Men om det fortfarande ær som det låter, så vet jag inte riktigt om jag vill bo dær. Man måste ju tænka på barnen också.
    Men som Bimsan sæger, ett dåligt rykte brukar ju hænga kvar. Har næmnligen också hørt om sjælvførsørjningen. Och den verkar vara kænd i resten av værlden också.
    Men man bør ju egentligen se stællet før att få en uppfattning om hur det ær.

• Dinturiel

Jo, han har kørkort, men ingen bil. Och køpa lægenhet har vi inte råd med øver huvud taget. Vi satsar væl just nu på den hsb-lægenheten i Gamla Stan. Tog upp det med min man igår, och han blev væl inte heller lockad direkt. Men å andra sidan ær det ju lættsamt att hitta en ny lægenhet nær man redan ær på plats.

Tack før era svar. FL ær ett underbart stælle

• Dinturiel

Tack gisløv, har redan kollat upp dem och de har inget ledigt i malmø just nu.

• Dinturiel

Men har hittat en i Kulladal. Ett radhus.

• Dinturiel

7982 kr i hyra. Vår græns ligger væl just nu på 8000.
    Men mannen klagar på att han inte vill gå tillbaka till adsl... så nu satte jag barnen mot adsl och frågade vad som var viktigast før honom. Hoppas han svarar rætt

• Dinturiel

Hehe, danskkoloni gør inget. Min man ær ju dansk. Har lagt intresseanmælan på en i Kulladal nu.

• Dinturiel

Hehe ok. HÅll tummarna att vi får den då. Ær visst ett radhus... men det gør ju inget nær man har barn

Svar på tråden Malmö Holma