• Trolletroll

Barnen hos pappa varannan helg! Bergochdalbana i samlivet. ???

Hej! Har barnen hos bipappa varannan helg. bonus reagerar mycket på att jag blir som "AV" och "PÅ" vad gäller allt. Jag har förklarat att det är svårt att inte bli sån och att han förhoppningsvis( ?) åxå blir så snart när vi kommit in i vårt "nya" familjeliv. Han har inga barn sen tidigare så det är kanske nytt för honom. 

Men hur känner ni andra som åcå har varannan helg för er själva?

Kram på er alla roliga mammor o pappor föresten!  

• Svar på tråden Barnen hos pappa varannan helg! Bergochdalbana i samlivet. ???
  • Trivelina

Vadå av och på?

Jag har barnen varannan vecka. då ser det ut så här..
    1 vecka med barn = Middagstider hålls osv osv..
    1 vecka UTAN barn = Mat ätes framför tv, godis mitt i veckan, osv osv rena tonårslivet för mig

• Trolletroll

Hej! 
    Jo jag menar att jag har fokus på barnen när de är hemma och sen blir som han uttrycker det: "mig själv" när de har åkt! Antar att det är mer fokus på honom och oss  han efterfrågar. 

Nu vill jag veta hur  andra fungerar...... JAg tycker ju att det är helt "normalt" och förklarligt att jag inte har samma fokus på honom å oss under veckorna och att det blir nåt "uppdämt" behov av honom som jag släpper fram när barnen åkt... Det är liksom svårt att få det att inte pendla mellan . 

• Trivelina

Jahahaa... Hmmm... Vet inte om de är någon större skillnad mer än det normala..
    Det går viussrligen att sexa mer fritt men annars... Ja, man passar ju mattider, kollar att de ska upp o till skolan, i sängpå kvällen, borsta tänder morgon o kväll osv osv osv Men min kiille är med i barnkarusellen, lagar mat, donar med frukost osv osv... Så kan känner nog inte av det så mycket då för han är oxå upptagen med vad det innebär med barn..

• Trolletroll

ja antagligen är det mycket det att han inte är insläppt tillräckligt eller engagerad tillräckligt och därför känner han det som jag pendlar... men egentligen står han kvar i "barnfri"känslan när barnen kommit hem och då såklart känns det ensamnt...
    Ska prata med han å se om vi kan göra på nå vis så han känner sej mer med under veckorna.. Att vi samarbetar mer liksom..

Tack för inläggen!

=)

• Trivelina
    Trolletroll skrev 2011-03-06 15:26:57 följande:

ja antagligen är det mycket det att han inte är insläppt tillräckligt eller engagerad tillräckligt och därför känner han det som jag pendlar... men egentligen står han kvar i "barnfri"känslan när barnen kommit hem och då såklart känns det ensamnt...
    Ska prata med han å se om vi kan göra på nå vis så han känner sej mer med under veckorna.. Att vi samarbetar mer liksom..

Tack för inläggen!

=)

Ja för fan, kör slut på han under vardagarna med familjeliv så orkas det inte så mycket med barnfrikänslor.. *skratt* Det kör jag stenhårt med i alla fall!!
  • Trolletroll

*L* Nja... man behöver ju inte släppa heeelt på Barnfrikänslor hehe...  Men vi ska ju må bra för sjuttsingen Skrattande

Pratade häromdagen iallafall och det var skönt.. Vi var inne på samma tankar och "jobbar mot samma mål" ialla fall =) 

Vi håller ju fortfarande på att "vänja oss". Jag har bott själv i 7 år och han i 4... Tar sin lilla tid att hitta våra rutiner.. 

Gud vad tråkig jag låter...

Tack iallafall och ha de gott !Solig

Svar på tråden Barnen hos pappa varannan helg! Bergochdalbana i samlivet. ???