• LillaSnigel

Ang skolskjuts, lite frågor

Hej

Jag har lite frågor när det gäller skolskjuts.
    Just nu bor sonen hos sin pappa i Norrort (sthlm) mkt för att jag flyttade ihop med min sambo i söderort (sthlm)
    Mkt av praktiska skäl med skola ect. Så det har blivit att jag haft honom varannan helg.
    Men nu skulle jag vilja börja med varannan vecka igen, och att han byter till en privat skola inriktad mot musik.

Men frågan är hur man kan göra med skolskjuts, vad jag har förstått så är det inget kommunen står för.
    Så hur kan man gå till väga. Finns det t.ex att man kanske kan prata med nåt taxibolag så man kan ha någon slags skolskjuts så (?)

Nån som kanske har lite idéer ?

• Svar på tråden Ang skolskjuts, lite frågor
  • morochmer

Har du kollat med kommunen så att han ej är berättigad skolskjuts till den skolan?

• Isnogood

En del kommuner står för skolsjuts, åtminstone när det är inom samma kommun, kolla med det allra först, annars är det ju att "kontraktskriva" ett taxibolag för hämtning o lämning vissa tider, vilket antagligen kan komma att bli väldigt dyrt då de i så fall är tvungna att "låsa" en bil dessa tider o dagar.

I live on the dark side...the devil is my confederate
  • LillaSnigel
    morochmer skrev 2011-03-07 17:30:34 följande:
    Har du kollat med kommunen så att han ej är berättigad skolskjuts till den skolan?
    Jag har kollat med kommunen han är skriven i just nu, och där får man tydligen inte det. Men läste att det finns dom som har lämnat in ansökan och fått det godkänt iaf. Så man kanske får prova det.
    Isnogood skrev 2011-03-07 17:37:08 följande:
    En del kommuner står för skolsjuts, åtminstone när det är inom samma kommun, kolla med det allra först, annars är det ju att "kontraktskriva" ett taxibolag för hämtning o lämning vissa tider, vilket antagligen kan komma att bli väldigt dyrt då de i så fall är tvungna att "låsa" en bil dessa tider o dagar.
    Ja det var kanske tanken annars att "kontrakt" skriva med ett taxibolag. Men som sagt det kan nog kosta endel.
  • gullican

Om det är en privatskola så är det den skolan du får vända dig till. Privatskolor får anordna sina egna skolskjutsar om de vill ha det. Och då brukar det vara med avgift. Min dotter går t ex i privatskola som har skolskjuts och vill man nyttja den kostar det 1.200 kr/mån

• LillaSnigel
    gullican skrev 2011-03-10 09:23:30 följande:
    Om det är en privatskola så är det den skolan du får vända dig till. Privatskolor får anordna sina egna skolskjutsar om de vill ha det. Och då brukar det vara med avgift. Min dotter går t ex i privatskola som har skolskjuts och vill man nyttja den kostar det 1.200 kr/mån
    ahh Men det ska jag kolla upp
Svar på tråden Ang skolskjuts, lite frågor