Mammor i Lund & Malmö som har lust att sammanstråla
Flyttade ner till Skåne för snart 2 år sen. Känner inte många mammor i närheten, någon som bor nära som har lust att ta promenad eller bara sitta ner och prata?
Flyttade ner till Skåne för snart 2 år sen. Känner inte många mammor i närheten, någon som bor nära som har lust att ta promenad eller bara sitta ner och prata?
Hej! Jag e på! :) bor i Stångby, precis nyinflyttad, bodde tidigare på Mårtens Fälad i Lund.
åh välkommen ner
Jag flyttade också ner till malmö från stockholm för lite mer än 2 år sedan ..
vet du hur det känns, har några vänner omkring.. men alltid kul med nytt folk!
vart bodde du innan ? och vart befinner du dig nu ?
Va roligt! :)
Jag bodde också i Stockholm innan, har ågra vänner och min syster som bor här nere men ingen som har barn. Nu bor jag i Lomma.
Vart ligger Stångby?
se där !
Lomma, det är ju hur mysigt ställe som helst..
Vi tänkte flytta dit .. eller bjärred.
Men ni fick vi en toppenlägenhet i Malmö ..
helt underbart!
vart i sthlm kommer du ifrån ?
Är du ofta inne i Malmö eller så?
Ja vi trivs jätte bra! Har inte varit i Bjärred så mycket, men har hört att det ska vara jätte fint där också :)
Jag kommer från Vällingby. Vart bodde du?
Absolut, jag åker in lite då å då :) Har en vän som bor i Malmö, sen bodde jag i Malmö ett kort tag också.
så trevligt..
Jag har bott både norr och söder...
även utanför sthlms län..
Det är inte lätt att vara ny i en stad och vara mammaledig..
var på mammaträff idag för första gången via bvc.. rätt kul!
intressant att se andra små liv i samma ålder och få veta hur andra har det
och hur de löser olika situationer..
har du någon möjlighet till de på din bvc så hoppa på det :)
När kom din lilla? Va roligt! :) Jag går på föräldrarträff här, det är jätte trevligt att träffa dom andra. Det är som du säger, det är skönt att få lite tips och höra hur andra gör. Man kanske kan fixa en promenad med lite fika efteråt med dom som är intresserade?
Min lilla kille blir 10 veckor på söndag och din lille bebis ?
Det tycker jag låter som en utmärkt idé :)
Stångby ligger precis utanför lund. Jag är med ursprungligen fr Sthlm, jakobsberg närmare bestämt.... Har en son här hemma på 7 månader.
åh, jakan.. där har jag också bott..
att vi ändå är så många som flyr ner mot skåne.. blir mer och mer sthlmare man läser, träffar på :)