• Anonym (knak brak)

Det knakar i örat!

Jag har haft dålig hörsel sedan barnsben, och nu när jag har blivit äldre så har det förvärrats. Och nu den senaste veckan knakar det i ena örat när jag jäspar eller gör någon annan "överdriven" ansiktsrörelse, jag har försökt göra rent öronen med tops men det försvinner inte ändå. Vad sjutton är detta?

• Svar på tråden Det knakar i örat!
  • Pysselpinglan

Vaxpropp. Köp revaxör på Apoteket och gå till vårdcentralen om det inte funkar. Tops ska man inte använda. Man ska inte pilla i öronen alls för man trycker bara in skiten längre in och så bildas en vaxpropp och då knastrar det.

• Anonym (knak brak)

Ok, får testa det :)
    Är det enda sättet att få vaxpropp på, eller finns det nåt annat som kan ha "utlöst" den?

• Pysselpinglan

Jag vet inte. Vet att man kan få det om man pillar sig i öronen eftersom att jag aldrig får ut all gegga från öronen utan bara trycker skiten längre in. Öronen rensar sig själva utan att man behöver pilla. Man kan pilla allra längst ut om man ser gegga men ej i örat.

• Anonym (svea)

läkarbesök för koll i örat skulle jag rekommendera speciellt om du har tidigare problem med örat
    jag hade lock o konstigt knaster, gick till vc o sen vidare till öron för check där

kanske inte revaxör skadar men du kanske behöver en checkup hos din öronlökare iställetm det kan vara så mycket annat än vaxpropp, typ en förkylning som spökar, tryck inne i örat  osv jag skulle kört läkarsvängen innan jah gjorde nåt annat

har du gjort valsalva? kan ju släppa då om du har lite olika tryck

Svar på tråden Det knakar i örat!