• Mamma till viljestark dotter

    Ni som är Jehovas vittnen...

    Hur gör ni när era barn t ex blir bjudna på födelsedagskalas? Eller om de får en födelsedagspresent av en kompis på skolan? När det är skolavslutning i kyrkan? Julfiranden?


    Min dotter ville bjuda en kompis till sitt kalas. Men idag ringde pappan och meddelade att "de inte firar födelsedag" och därför kunde inte deras dotter komma. Inte lätt att förklara för min dotter varför hennes kompis inte fick komma på hennes kalas...


    Måste uppriktigt säga att jag har svårt att förstå vad som är så "fel" med att fira att ett nytt liv fötts till denna jord. Vad är det för "hedniskt" med födelsedag?


    Och vad gör era barn när det är skolavslutning/julfirande eller nåt liknande i skolan? Är hemma????

  • Svar på tråden Ni som är Jehovas vittnen...
  • PVeraB

    Jag är inte själv jehova men har jobbat på en skola med barn som är det. (alltså ett syskonpar)
    De hölls hemma vid julpyssel.

  • Magnus Petersson

    Jehovas är hemska människor, en sjuk sekt som borde förbjudas.

  • 100kgpappa

    Min halvsyster är Jehovas, därav att jag inte har nån kontakt med henne idag. Vi träffades på sommrarna när vi var små men hennes pappa och styvmamma tyckte inte det var lämpligt efter ett tag då vio hade dåligt inflytande på henne.
     
    JV är en sekt som hjärntvättar mnniskor och borde rimligen förbjudas

  • Magnus Petersson

    Anledningen att ni troligtvis inte kommer få ett svar från ett riktigt Jehovas Vittne i denna tråden är för att det är en hemlighetsfull sekt dessutom, ungefär som Scientologerna. Dom tål absolut inte kritik mot deras församling dessutom. Jehovas Vittnen borde inte gå under religionsfrihet då det inte är en religion, det är snarare en fanatisk sluten sekt, dessutom polisanmäler dom inte pedofili inom församlingen om pedofilen är med i Jehovas Vittnen, om ni inte tror mig så kolla på det här:





  • Magnus Petersson
    100kgpappa skrev 2011-03-06 10:57:48 följande:
    Min halvsyster är Jehovas, därav att jag inte har nån kontakt med henne idag. Vi träffades på sommrarna när vi var små men hennes pappa och styvmamma tyckte inte det var lämpligt efter ett tag då vio hade dåligt inflytande på henne.   JV är en sekt som hjärntvättar mnniskor och borde rimligen förbjudas

    Håller med dig till 100%, det hör inte hemma i en västerländsk demokrati att man legaliserar en sjuk sekt som försvarar pedofiler och behandlar medlemmarna som slavar, nu kommer säkert någon och säger "men religionsfrihet då Magnus?", då kan ni ta och svara på frågan var rättigheterna till ett normalt liv finns hos de barn som utsatts för sexuella övergrepp, men det tycker väl ni att bara är religionsfrihet antar jag. Här är ett ännu ett bevis på att Jehovas Vittnen är en mycket, mycket sjukt och vidrig sekt:
    www.aftonbladet.se/nyheter/article132691.ab

    "Anders var fyra år när han första gången utsattes för sexuellt övergrepp i Jehovas vittnen. De pågick i tio år - men ingen reagerade.När han berättade vad han utsatts för fick han rådet att glömma, förlåta - och söka tröst hos Jehova, Gud."

    Där har ni er religionsfrihet
  • Selfish Geene
    February skrev 2011-03-09 15:10:35 följande:
    Oj. Vilken okunnighet och ignorans. Intressant. :)
    De som beskyller andra för att vara okunniga och ignoranta borde göra sig besväret att skaffa sig kunskap om ordens betydelse för att inte själv framstå som ignorant...

    Man ska inte kasta bäver i trähus
    -gammalt djungelordspråk 
  • Oates
    Magnus Petersson skrev 2011-03-06 16:15:55 följande:
    Håller med dig till 100%, det hör inte hemma i en västerländsk demokrati att man legaliserar en sjuk sekt som försvarar pedofiler och behandlar medlemmarna som slavar, nu kommer säkert någon och säger "men religionsfrihet då Magnus?", då kan ni ta och svara på frågan var rättigheterna till ett normalt liv finns hos de barn som utsatts för sexuella övergrepp, men det tycker väl ni att bara är religionsfrihet antar jag. Här är ett ännu ett bevis på att Jehovas Vittnen är en mycket, mycket sjukt och vidrig sekt:
    www.aftonbladet.se/nyheter/article132691.ab

    "Anders var fyra år när han första gången utsattes för sexuellt övergrepp i Jehovas vittnen. De pågick i tio år - men ingen reagerade.När han berättade vad han utsatts för fick han rådet att glömma, förlåta - och söka tröst hos Jehova, Gud."

    Där har ni er religionsfrihet
    Nej, trots att jag är kritisk mot JV måste jag nu protestera.
    JV försvarar inte pedofiler!
    Visst, man har haft samma dåliga policy som många samfund,  (tex Sv kyrkan, Katolska Kyrkan och flera frikyrkor)  dvs att försöka att hålla sådant hemligt inom kyrkan.
    Så har det varit i de flesta kyrkorna.

    Problemet med JV i detta sammanhang är att de alltid har pekat finger åt framförallt Katolska Kyrakan för deras pedofilskandaler, i stället för att sopa rent framför egen dörr först!
Svar på tråden Ni som är Jehovas vittnen...