• Anonym

Missat möte på arbetsförmedlingen?

Vad händer om man missar ett möte på arbetsförmedlingen?

Om man inte kan komma pga att man ska besöka en vän som bor några timmar bort och ska stanna där några dagar eller på kortare resa

blir man avanmäld då och måste påanmälla sig när man kommer hem?

Försvinner ens SGI då? bara för den korta resan?

• Svar på tråden Missat möte på arbetsförmedlingen?
  • Anonym

Obs, om man kontaktar dem 1 vecka innan och säger att man inte kan den dagen.

• Lady Gaga

Har du glapp dvs, blir avanmäld den 5e och påanmäld t.ex den 8e så tappar man sgi'n skulle jag tro. Det är inte värt det.

Silence! I KEEL you!
  • Nenne 71

Kan du inte ringa och fråga om du kan boka om mötet till ett senare tillfälle? Måste du åka till din vän just då?

Självklart får man åka bort när man stämplar men då ska man kunna ta sig hem omgående vid eventuellt jobb.

• Nyfiken gul

vad jag vet är det bara sjukdom som gäller som giltig frånvaro.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Rocktroll

Det hände mig, jag missade tiden en dag men ringde min handläggare direkt så jag hann inte bli avanmäld för att jag var snabb annars hade jag hunnit bli avanmäld och min SGI hade nollats.

.:: Mamma till yrvädret Vilda 090425 ::. rocktroll.blogg.se
  • Anonym

nej resan är bokad sedan jul, och jag har inte varit ledig något på över 1 år som arbetssökande

det är bara ett vanligt möte om vilka jobb jag sökt osv.... och hur det går

jo jag har mejlat och frågat om vi kan ta mötet en vecka efter,

men om han säger ja, avanmäls jag ändå?

och försvinner hela ens SGI då tro?

jag tänkte kryssa förhindrad på mitt a-kassa kort så jag ej får pengar

• Anonym

jag har alltså ännu inte missat något möte.....

men bad om att få ändra dag/boka om tiden

det borde väll få gå?

om man under 1 år i övrigt inte haft en enda frånvaro, skött sig utmärkt, och kommit på alla möten/aktiviteter osv?

men försvinner SGI helt då pga ledighet?

man måste väll ha rätt till iaf ett par dagars obetald ledighet under ett år?
    borde väll finnas lag på det?

• Anonym

obs

jag vill inte ha pengar för det

alltså jag menar obetald ledighet/"semester"

men alla borde väll ha rätt till ett par dagars obetald ledighet/år iaf?

Eller?

• Anonym

mista ersättning?

jag ber alltså om att få byta dag för ett möte (som inte är akut, utan bara till för min skull, visa jobb osv och få svar på frågor)

jag frågade om jag kunde få hjälp med lite funderingar och då sa gubben/mannen/min handläggare att då bokar jag in dig till måndag nästa vecka, men den dagen kunde jag inte, för jag tänkte kryssa förhindrad på kassakortet för att inte få betalt fel.....

• Anonym

det jag undrar är om arbetsförmedlingen då kontaktar min akassa?
    så jag måste göra en ny påanmälan eller vad det heter, när jag är tillbaka efter mini resan?

och isfåall om hela ens SGI försvinner?

• Nenne 71

I ditt fall borde det väl inte bli några problem om du tänkt kryssa i förhindrad. Tycker absolut att det borde gå att boka om mötet. Ring och berätta på af det du säger här.

Lycka till!

• Rocktroll
    Anonym skrev 2011-03-05 16:26:44 följande:

det jag undrar är om arbetsförmedlingen då kontaktar min akassa?
    så jag måste göra en ny påanmälan eller vad det heter, när jag är tillbaka efter mini resan?

och isfåall om hela ens SGI försvinner?

Du får själv påanmäla dig när du är tillbaks till AF och dom kontaktar din a kassa. Och vad jag förstått nollas ens SGI då du får ett glapp i din sysselsättning.
    .:: Mamma till yrvädret Vilda 090425 ::. rocktroll.blogg.se
  • Brittan
    Nyfiken gul skrev 2011-03-05 16:10:12 följande:
    vad jag vet är det bara sjukdom som gäller som giltig frånvaro.
    Och jobb
  • Anonym

Varför ska du som arbetssökande vara ledig? Är inte poängen att du ska söka jobb och gå på de få möten du planeras till? En resa för du behöver räknas inte som godtagbar anledning att flytta ett afmöte och kan få konsekvenser för dig

• Lavish
    Anonym skrev 2011-03-05 19:05:40 följande:
    Varför ska du som arbetssökande vara ledig? Är inte poängen att du ska söka jobb och gå på de få möten du planeras till? En resa för du behöver räknas inte som godtagbar anledning att flytta ett afmöte och kan få konsekvenser för dig
    Varför ska någon få vara ledig isf? 
Svar på tråden Missat möte på arbetsförmedlingen?