PCOS är det kört nu?
Ikka skrev 2011-03-16 18:33:14 följande:
Ja, jag kände mig nöjd med mig själv iaf. Men shit, det var ingen lätt biff att klara. Sprutor är jag mindre rädd för än blodprov, de är liksom snabbare över - åtminstone om det gäller blodprov där rör ska tappas.
13 jävla rör? Ojojoj, hoppas inte det är en del i fertilitetsutredning? (Snääällla säg nej)....
Jag försöker verkligen se det hela positivt, i bland är det dock svårt.
I dag har inte varit en så rolig dag exempelvis.
Fick mensvärk from hell. Jag äter ju Provera nu. Sista tabletten ska tas på lördag och då har jag totalt ätit 10 tabletter.
Jag har inte hunnit ta dagens tablett men den ska i vilket fall som tas nu på eftermiddagen-kvällen då jag försöker följa hur jag ätit de tidigare tabletterna sedan starten av kuren.
Efter att kuren är helt avslutad ska det ta ett par dagar tills mensen dyker upp.
I dag, mitt i den jävla kuren dyker mensen upp.
Jag ringde sjukvårdsupplysningen. Jag skulle ta dagens tablett, om det hela blev värre - med väldigt mkt blödning eller mkt värk som kanske inte endast kunde härröras till menssmärtor så skulle jag besöka gyn.akuten eller försöka få tag i min gyn.mottagning i morgon.
Men det känns bara så jädrans irriterande, varför kan inte bara min kropp vara lite hygglig nu och göra som det står att det ska vara i den där jädra innehållsförteckningen för Provera?
Blir tokig på skiten och har förbannat ont. Brukar iofs ha rätt ont den första och ibland också den andra dagen när jag får mens. Inget nytt direkt. Ville bara att min kropp inte skulle bråka utan att mensen skulle komma i helgen eller nästa vecka så som det var tänkt att tabletterna skulle funka liksom. Skit....
Men aja, vad är väl en bal på slottet.
Den dagen vår baby finns (för minst en sådan ska finnas) så kommer det så klart ha varit värt det.
Om baby någon gång trilskas när baby blivit tonåring kan baby få läsa min dagbok från 2011....;)
men men :P
ursh så hämskt, måste va lite panik anrtande att de bara kom så där från ingenstans! ja kroppen är ett helvete i sig, jag stör mig något fruktansvärt på min ibland då jag får som mensvärk utan mens, när jag går upp i vikt fast jag skött mig och gör ner när jag inte gjort det!?!...känns som jag aldrig kommer kunna lära känna min kropp då den alltid gör tvärtimot det jag vill den ska göra!.
Bra att du ska och kolla upp det iaf så du får reda på varför de körde igång så där forst.
haha ja de kan vara bra! :D då kanske du får en väldigt fin tonåring som håller sig hemma och sköter sig! :D