Inlägg från: Malinski 82 |Visa alla inlägg
  • Malinski 82

Pluggångest....

Jag har ingen studiemotivation att erbjuda, men jag kan säga att du inte är ensam om att ha svårt att koncentrera dig på plugg.

Sitter hemma och ska skriva c-uppsats och "det är ju så bra, för då sköter jag mig själv och behöver inte gå i skolan sista veckorna innan förlossning". My Ass!! Om jag hade lite självdisciplin kanske... men nu har jag knappt gjort något senaste veckorna och min handledare tror fortfarande att jag ska hinna klart innan jag föder, för det har jag ju förklarat att jag planerar... Suck! Känner mig bara dålig och lat och får ingenting gjort!!

Det är ju mycket roligare att planera inför bebis ankomst eller sitta på fl eller ta en promenad eller träna lite avslappning och andning eller......

• Malinski 82

Hanna och Jens--> Jag går också på lärarhögskolan, men där är ju hälften av alla studenter gravida, så de har ganska bra tolerans tycker jag... Skriver visserligen uppsats på universitetet, men min handledare där är också väldigt förstående... fast jag har envisats med att visa upp min ambitiösa sida (som finns i vanliga fall) och påstått att jag ska försöka hinna klart.

Vi får slå våra kloka (om ändå gravida) skallar ihop och komma på något jättebra sätt att tvinga oss att plugga!!

Svar på tråden Pluggångest....