• Issej

När mens efter rosenrot

Äter rosenrot för att kicka i gång mensen, hur många dagar tog de för er efter att ha börjat äta rosenrot innan mensen dök upp =) ?

• Svar på tråden När mens efter rosenrot
  • ArtISkin

10 dagar första gången. 11 dagar andra gången. Det var flera år mellan gångerna.

• Tallkotte12

Hej, Hur går det för dig TS? Funderar också på att börja med rosenrot för att få igång mensen efter att jag slutade med ppiller i januari.

• Issej

Oj! Har totalt missat min tråd!

Jag åt rosenrot i ca 14 dagar sen fick jag ägglossning och jag kan lova att den KÄNDES utom dess like! 

• Tallkotte12
    Issej skrev 2011-04-13 21:39:56 följande:
    Oj! Har totalt missat min tråd!

Jag åt rosenrot i ca 14 dagar sen fick jag ägglossning och jag kan lova att den KÄNDES utom dess like! 
    Ok, tack för att du svarade!

Jag har ätit rosenrot i elva dagar nu och hoppas på antingen mens eller ÄL snart!
  • Issej

Lycka till! :)
    Fick verkligen gör ont i magen vid äl när jag åt rosenrot (aldrig känt av äl innan) så de ska nog gå bra =) 

• madde198702

Kan man verkligen förkorta ner en menscykel till hälften med rosenrot?? Jag brukar ha en cykel på allt mellan 40-56 dagar, och nu har jag börjat få ljusrosa flytningar! Idag är bara dag 23 i cykeln. Det vore ju underbart isåfall! :) Men hur tror ni det blir med ÄL då? Kan man ha ÄL på dag 9??

• Issej

Alltså de är många som påstår de. Och jag brukar ha oregelbunden cykel. Allt från 20-40 dagar. Och min cykel har varit "riktig" då jag ätit rosenrot, :) Ja de kan man säkert få? Men det ska jag inte säga något om, jag är ju ingen expert direkt, vet bara hur de har funkat för mig=)

• Gabriella85

Hej svejs jag puffar i denna tråd lite!

Jag vill kickstarta igång mensen efter min första graviditet.  Delammar bara men har hört att rosenrot och Apiforce kan hjälpa. Tror ni att jag har en chans medans jag fortfarande delammar eller bör jag sluta helt?

• Två döttrar och en son

Två tabletter RR tog jag = sen kom mensen!

Har väntat på den sen förlossning för åtta mån sen, men har ammat och gör ännu, så den har dröjt.
    Tänkte prova med RR för att se om ägglossningen kunde stimuleras. Tog första tabletten igår och den andra idag - och nu på kvällen fick jag mens! 
    Så de verkar iaf hjälpa mot mens som inte vill komma igång...
    Nu återstår då att se ifall de kan sätta igång ägglossningen också?Drömmer    

• Två döttrar och en son
    Gabriella85 skrev 2011-07-22 18:02:41 följande:
    Hej svejs jag puffar i denna tråd lite!

Jag vill kickstarta igång mensen efter min första graviditet.  Delammar bara men har hört att rosenrot och Apiforce kan hjälpa. Tror ni att jag har en chans medans jag fortfarande delammar eller bör jag sluta helt?

Hur gick det för dig Gabriella att få mens och ÄL med RR?
  • Juli2010

Jag började med rosenrot när mensen inte ville bli regelbunden efter p-pillerstopp. Hade cykler på allt från 36-52 dagar - rätt svårt att räkna ut när äl kunde tänkas komma mao - och har nu fått ner dem till ett snitt på 29 dagar (+/- en dag ibland). Äter från mensens första dag till ÄL (som nu kommer 14 dagar in i cykeln och ja, den känns, precis som en del andra påpekat här. Skrattande)

• Gabriella85
    Två döttrar och en son skrev 2011-10-13 00:13:41 följande:
    Två tabletter RR tog jag = sen kom mensen!

Har väntat på den sen förlossning för åtta mån sen, men har ammat och gör ännu, så den har dröjt.
    Tänkte prova med RR för att se om ägglossningen kunde stimuleras. Tog första tabletten igår och den andra idag - och nu på kvällen fick jag mens! 
    Så de verkar iaf hjälpa mot mens som inte vill komma igång...
    Nu återstår då att se ifall de kan sätta igång ägglossningen också?Drömmer    

Hur gick det för dig Gabriella att få mens och ÄL med RR?

Hejsan!

Nja det gick sådär. Slutade amma strax efter mitt första inlägg och började med apiforce och RR. FIck ägglossning efter 2 veckor o sen mens. Men sen har jag bara haft mens en gång! Fattar ingenting... Nu funderar jag på att börja med RR igen. Jag vet att cykeln ofta är oregelbunden när den börjar igen efter förlossningen men det är så himla frustrande... vill bli gravid nu!

Angående det du skrev om att du tog två RR o sen fick du mens. Ägglossning sker ju två veckor innan mens så det hade nog inte med tabletterna att göra. Men viktigast är ju att du har fått din mens tillbaka o det är ju fantastiskt! Ska du fortsätta med RR eller bara köra på som vanligt nu?    
  • Gabriella85
    Juli2010 skrev 2011-10-13 00:57:44 följande:
    Jag började med rosenrot när mensen inte ville bli regelbunden efter p-pillerstopp. Hade cykler på allt från 36-52 dagar - rätt svårt att räkna ut när äl kunde tänkas komma mao - och har nu fått ner dem till ett snitt på 29 dagar (+/- en dag ibland). Äter från mensens första dag till ÄL (som nu kommer 14 dagar in i cykeln och ja, den känns, precis som en del andra påpekat här. Skrattande)

Okej, så du äter RR regelbundet mellan mens och ÄL? Jag har ju som sagt inte fått mens nu på nästan 2 månader så jag kan väl börja knapra lite nu? Förstår aldrig riktigt om jag ska sluta när jag får mens eller om jag ska fortsätta. Tor jag fortsätter med både RR och BDG tills jag blir med barn igen, eller hur?
  • Juli2010
    Gabriella85 skrev 2011-10-14 12:20:27 följande:
    Okej, så du äter RR regelbundet mellan mens och ÄL? Jag har ju som sagt inte fått mens nu på nästan 2 månader så jag kan väl börja knapra lite nu? Förstår aldrig riktigt om jag ska sluta när jag får mens eller om jag ska fortsätta. Tor jag fortsätter med både RR och BDG tills jag blir med barn igen, eller hur?
    Ja, jag tar från mensens första dag fram till ÄL. Om du inte har mens alls så tror jag det är okej att knapra på, har för mig att det är efter ÄL man inte ska ta det, eftersom det inte är helt klart vad det har för påverkan på en eventuell tidig graviditet.
Svar på tråden När mens efter rosenrot