När mens efter rosenrot
Äter rosenrot för att kicka i gång mensen, hur många dagar tog de för er efter att ha börjat äta rosenrot innan mensen dök upp =) ?
Äter rosenrot för att kicka i gång mensen, hur många dagar tog de för er efter att ha börjat äta rosenrot innan mensen dök upp =) ?
puffar
Ingen som kan/vill svara?
10 dagar första gången. 11 dagar andra gången. Det var flera år mellan gångerna.
Hej, Hur går det för dig TS? Funderar också på att börja med rosenrot för att få igång mensen efter att jag slutade med ppiller i januari.
puff puff =)
Oj! Har totalt missat min tråd!
Jag åt rosenrot i ca 14 dagar sen fick jag ägglossning och jag kan lova att den KÄNDES utom dess like!
Lycka till! :)
Fick verkligen gör ont i magen vid äl när jag åt rosenrot (aldrig känt av äl innan) så de ska nog gå bra =)
Kan man verkligen förkorta ner en menscykel till hälften med rosenrot?? Jag brukar ha en cykel på allt mellan 40-56 dagar, och nu har jag börjat få ljusrosa flytningar! Idag är bara dag 23 i cykeln. Det vore ju underbart isåfall! :) Men hur tror ni det blir med ÄL då? Kan man ha ÄL på dag 9??
Alltså de är många som påstår de. Och jag brukar ha oregelbunden cykel. Allt från 20-40 dagar. Och min cykel har varit "riktig" då jag ätit rosenrot, :) Ja de kan man säkert få? Men det ska jag inte säga något om, jag är ju ingen expert direkt, vet bara hur de har funkat för mig=)
Hej svejs jag puffar i denna tråd lite!
Jag vill kickstarta igång mensen efter min första graviditet. Delammar bara men har hört att rosenrot och Apiforce kan hjälpa. Tror ni att jag har en chans medans jag fortfarande delammar eller bör jag sluta helt?
Två tabletter RR tog jag = sen kom mensen!
Har väntat på den sen förlossning för åtta mån sen, men har ammat och gör ännu, så den har dröjt.
Tänkte prova med RR för att se om ägglossningen kunde stimuleras. Tog första tabletten igår och den andra idag - och nu på kvällen fick jag mens!
Så de verkar iaf hjälpa mot mens som inte vill komma igång...
Nu återstår då att se ifall de kan sätta igång ägglossningen också?
Jag började med rosenrot när mensen inte ville bli regelbunden efter p-pillerstopp. Hade cykler på allt från 36-52 dagar - rätt svårt att räkna ut när äl kunde tänkas komma mao - och har nu fått ner dem till ett snitt på 29 dagar (+/- en dag ibland). Äter från mensens första dag till ÄL (som nu kommer 14 dagar in i cykeln och ja, den känns, precis som en del andra påpekat här. )