• Anonym (Anna)
    Äldre 5 Mar 23:00
    1729 visningar
    1 svar
    1
    1729

    Hjälp!! Hur klär jag min flicka?

    Jag har alltid haft lätt att hitta bra, bekväma kläder som går att matcha till mina pojkar men nu när jag fått en dotter tycker jag det är mycket svårare. Mysbyxor och tröjor är ju enkelt men det finns massor av fina klänningar, kjolar och leggings också. "Måste" man ha klänning,kjol eller tunika till leggings eller kan man ha vanlig tröja till? Tar tacksamt emot tips på hur en bra basgarderob kan se ut för flicka ca 2 år. Köper aldrig märkeskläder utan handlar nästan bara på polarn för att jag gillar att det är mkt bomull och bekvämt.

  • Svar på tråden Hjälp!! Hur klär jag min flicka?
  • Barnkl­äderse­xperte­n Malin
    Äldre 6 Mar 16:02
    #1

    Hej.

    Jag anser inte att det finns några "måsten" när det handlar om vad som ska passa till vad. Går man efter vad man tycker om och vad barnet gillar kommer man väldigt långt. Att ha en vanlig tröja till ett par leggings är helt naturligt precis som man har en vanlig tröja till långkalsonger.

    Barn är olika, en del vill endast använda mysbyxor och andra kan vägra det och tar endast på sig jeans. När man då tänker basgarderob kan de därför se olika ut beroende på vilket behov just din dotter har, basgarderoben ändras även efter årstiderna.

    Att utgå ifrån:
    2-3 jeans             2-3 koftor alt zip-jackor         
    4 mysbyxor          6 t-shirtar                               
    4 leggings           8 långärmade
    2 kjolar                 4 klänningar, tunikor
    4 pyjamas

    Det tillkommer även underkläder, strumpor, strumpbyxor och kläder för utelek.
    Om man vill att kläderna ska matchas samman kan man ha i åtanken att ha en överdel som går till flera olika nederdelar på så vis har man oftast hela rena "set".

    Hoppas att detta har varit till hjälp, tänk på din dotters behov så tror jag att du vet vad som just ni behöver.

    Mvh Malin.

Svar på tråden Hjälp!! Hur klär jag min flicka?