• Anonym (fundersam)

Hur kan denna klinik vara så billig?

hejsan alla :)

Jag har under en period kollat runt på internet och letat efter olika kliniker, jag vill göra en stor bukoperation. 
    Nu hittade jag citadellkliniken. Har läst igenom hela deras hemsida, och tycker det inte låter som någon hitpå bluff. Men hur kan priserna skilja sig så mycket mot alla andra kliniker? 42000 kr för en stor bukoperation?? som på andra ställen kan kosta ända upp till 80000. Jag förstår inte.

Har ni någon aning om varför eller någon erfarenhet av just Citadell så skulle jag bli jätteglad om ni skrev några rader :D 

• Svar på tråden Hur kan denna klinik vara så billig?
  • jossa8

Det har säkert med läge och andra omkostnader. Kosmetisk kirugi är oxå billigare än många andra, jag tror dock att det är viktigt att kolla upp klinikerna och inte bara gå på priset.

• fru edinge

Är det den i Landskrona du menar? Jag har bara hört + om den isåfall.. Alla jag känner dom gjort där, en hel del, har varit supernöjda med resultatet och personalen där..men googla runt lite och hör dig för om dem..

• Anonym (fundersam)

Hur menar du med kosmetisk kirurgi, att det oftast är billigare än många andra??
    Hur kollar man upp en klinik på internet? 

• NiXxI

Citadellet i L-A har jag hört gott och ont om.
    Har en bekant som opererade överskottshud på armarna och läkarna sydde fel, vilket resulterade i infektion.
    Blev erbjuden (?) ny op för att korrigera de fula ärren och läkarna gjorde en större miss med kvarglömd kompress, ånyo en infektion som tog väldigt illa.
    Så, nu väntar hon på en 3:e op som de är osäkra inför då hennes ärr gör en 3:e op mer komplicerad....

Sedan har man ryktesvägen hört goda ting...men ingen jag känner dock  

jahapp
  • jossa8

Ja komlikationer kan man ju inte veta innan men fy att behöva göra massa omoperationer pga slarv. Jag har själv operat mig på KKAB och är verkligen nöjd trots att jag fick göra en om.op. Det finns ju massa olika forum där man kan söka info om kliniken. Jag gick på erfarenhet hos vänner. MEn det är mycket att tänka på.

Det där med dödsfallet är ju sjukt otäkt men jag är inte så rädd för det, ha en väninna som är narkossköteska och vi har pratat en del om det. Hon menar på att det är väldigt väldigt väldigt liten riska att dö om man är helt frisk för övrigt.  

Svar på tråden Hur kan denna klinik vara så billig?