Inlägg från: Majsan70 |Visa alla inlägg
  • Majsan70

Vad tror ni min katt är allergisk mot?

Prova ett riktigt kvalitetsfoder kanske?  Jag vet folk som BARFAR sina katter pga. att de är allergiska.  Är hon kastrat? Har ni provat Dermoscent?
    Badas hon, för ofta, för lite?

Katter visar sällan när de inte mår bra...de blir snarare tvärtom o försöker visa sig väldans hurtiga.

• Majsan70
    Habbi skrev 2011-03-06 10:53:24 följande:
    När hon åt Whiskas var det oxkött minns jag, Friskies minns jag inte och nu är det kött smak hon äter.
    Hon badas aldrig eftersom hon är en innekatt. Hon är inte kastrerad och inte heller testad för damm eller något sånt. De sa att vi först skulle testa oss fram med olika foder och sedan komma tillbaka om det inte blev bättre.Hur blev din katt? Hade hon som sår i pälsen? Ska nog testa Hills science plan, vad kostar en sån påse?
    Då hade jag börjat med ett kvalitetsfoder faktiskt. Sen kanske kastrering kan hjälpa till oxå. Ibland får fertila katter exem. Typ som fetsvans men de kan även få på övriga kroppen om det vill sig illa.  Det finns ju foder för katter med känslig hud att testa.
  • Majsan70
    Habbi skrev 2011-03-06 15:47:00 följande:
    Nej de har jag inte testat, är Royal canin allergifoder?
    IceJossan skrev 2011-03-06 15:07:40 följande:

Det finns de katter som är spannmålsallergiker. Det verkar vara vanligare hos hundar, men även katter kan vara det.

Jag skulle testa att enbart ge blötmat (dock inget som innehåller fisk eller nötkött) och se om besvären försvinner. Inga kostiga ingredienser där i inte, som i torrfodrena. Blötmat är kanonbra mat, och för att förebygga tandsten kan du ge en rå kycklingvinge i veckan som katten får tugga i sig och slipa tandsten på.

Hm.. ja. Men är de inte farligt att ge katten en kycklingvinge då hon kan sätta något ben i halsen?
    Råa kycklingben är OK. Det är när ben är tillagat som de blir sköra o således oxå vassa när de bryts sönder.
    Inte rensar katterna köttet från benen på fåglarna i naturen.
Svar på tråden Vad tror ni min katt är allergisk mot?